Provocerande inlägg?

Jag tycker VERKLIGEN inte att jag skriver provocerande inlägg - tycker faktiskt att de är rätt trevliga. Skriver för att själv komma ihåg denna resa mot graviditet och sedan till en familj. Men ändå tycks folk bli jätteupprörda. Tre personer - med olika ip-adresser och noll liv - har skrivit elaka kommentarer idag.
¨
Jag har sedan flera veckor bloggat, jag har sett att folk kikat in utan att lämna kommentarer. Tycker faktiskt det är mycket trevligare på det sättet än att vissa ska hoppa på mig för småsaker. Kan ni inte bara sluta läsa?
¨
Nu räcker det!

Kommentarer
Linda säger:

Ja de där komentarerna var rätt onödiga. Men jag kan också tycka att din blogg är provocerande. Det verkar som att du velar väldigt mycket och undanhåller saker från din sambo. Det kan nog verka oseriöst och omoget för många. Jag har väntat i över fyra år på att börja försöka bli gravid för att jag har pluggat. Det här är det jag vill mest av allt och det gick relativt fort för mig. Men det finns dem som får försöka i flera år innan de blir gravida. Och de har jag förstått blir väldigt provocerade på gravidforum mm om någon skriver som du.



Jag rycker att det du skriver verkar väldigt spretigt och att du inte vet vad du vill. Det gör mig lite orolig för att skaffa barn ser jag som väldigt seriöst.



Men som med all kommunikation så kommer aldrig all information fram. Man tolkar olika vilket kan bli fel.

2012-08-23 | 20:27:35
Bloggadress: http://babydrom.blogg.se/
Snutten säger:

Jag kan inte alls förstå att det är provocerande. Jag undanhåller vissa delar för att jag inte vill att han ska bli besviken när det inte blir något. Han har velat det här med barn mycket längre än vad jag har. Vi har diskuterat mycket gällande framtid som kanske inte framgår i varje inlägg, men ingenting konkret. Och det finns hundra anledningar till detta val - som ni inte känner till - så uttala er inte då.



Dessutom förstår jag inte hur det kan vara provocerande för andra som försökt bli gravida i flera år. Jag velar ju fram och tillbaka just FÖR att det är något VÄLDIGT seriöst. Jag kunde ju ta och bestämma mig på en gång, men jag tänker över det om och om igen. Jag tycker det är ett tecken på mognad.



Jag kan inte vänta till jag blir klar med utbildningen (vilket är om 7 år), inte min man heller. Jag vill också det här och jag är i väntningsfasen precis som DU var.



Ja, jag vet inte vad jag vill! Det är därför jag startade bloggen. Det är ju därfor jag väntar med att ta folsyretabletterna tills jag är säker.



Detta är något som är så intressant för mig, och jag längtar något oerhört. Och har längtat väldigt länge, men liksom hållt tillbaka känslorna.



Jag hade verkligen ingen aning om att folk kunde ta illa upp på detta vis.

2012-08-23 | 20:43:26
Bloggadress: http://snuttens.blogg.se/
Anonym säger:

Du provocerar inte mig. Dina argument är bara dom omognaste jag stött på! Vilket gör dig ganska patetisk i mina ögon, men om du inte kan ta nån kritik, då alla tolkar saker olika, så borde du stänga din blogg från kommentarer, ta dom med en nypa salt eller stäng din blogg från läsare.. Om du delar med dig av ditt liv och dina åsikter får du räkna med att andra kan tycka annorlunda och vilja yttra sina åsikter.

2012-08-23 | 20:50:27
Snutten säger:

Jag tar ju kritiken - men jag måste väl ändå få försvara mig när ni skriver så mycket skit.

2012-08-23 | 20:52:29
Bloggadress: http://snuttens.blogg.se/
Anonym säger:

Varför måste du försvara dig? Stå för det du skriver, så har du ingen anledning att försvara dig. Men att skaffa barn är ett av dom viktigaste beslut man tar. Det är inget man kommer på över en natt. Om du inte hade velat från timme till timme hade nog inte folk blivit provocerade och skrivit "skit" (saning och fakta) så hade inte du behövt försvara dig! När du väl har det barnet och har ångrar dig yttligare

2012-08-23 | 21:10:45
Anonym säger:

Då kan du inte direkt lämna tillbaka den. Väx upp, fatta mogna beslut och TÄNK 100 gånger till. Fram till du kommer på ett fast beslut, ANVÄND SKYDD! Stackars barn som föds in i en värld där mamma kanske eller kanske inte ville ha mig..

2012-08-23 | 21:12:28
Snutten säger:

Jag VET att vi VILL ha barn. Frågan är om jag ska vänta två, tre månader eller inte! Frågan är inte OM jag vill ha barn, pucko. LÄS MINA INLÄGG INNAN DU KOMMENTERAR!

2012-10-11 | 22:12:59
Bloggadress: http://snuttens.blogg.se
Annie säger:

Bry dig inte om vad folk skriver :-) Det handlar ju trots allt om dina funderingar, och även när man är gravid velar man fram och tillbaka huruvida det är rätt just NU. Jag tycker det är bra att du vågar skriva precis det du tänker på, det är ju det bloggandet ska handla om :-)

2012-10-30 | 14:09:00
Bloggadress: http://Annie-jaggillarkakor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback