Pregnant

A har börjat läsa och skriva. Han är jätteduktig. Ofta när vi sitter vid matbordet och ska ta en mellis så spelar vi hänga gubbe samtidigt. Så får han öva på bokstäverna och oftast brukar R också hjälpa till. Vi väljer alltid en kategori som ordet tillhör, och det blir nästan alltid olika sorters djur. 
 
Så jag valde först ordet "Gorilla". Efter ett par rundor skrev jag ut strecken till "Pregnant", som R då gissade sig till. "Varför skrev du 'Pregnant'?"  Jag tittade på honom och så sa jag: "För jag ÄR gravid". Han slösar ingen tid utan ställer direkt nästa fråga. "Hur vet du det?". I stället för att svara så visar jag honom grav-testet i stället. Och då frågar han flera gånger om jag menar allvar. Här börjar jag få tårar i ögonen och han ställer sig upp och kramar mig. Jättelänge. Och så säger han gratiis. 
 
I bakgrunden hör man A... "Pregnant är väl inget djur heller?". 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback