Lussebullar

För första gången på evigheter känner jag mig utvilad och energifylld. Kanske konstigt egentligen med tanke på det skitiga vädret. Här i Belgien regnar det. Temperaturen är ändå helt okej. Det gråa, mörka vädret påverkar mig nog mer än vad jag tror. Men nu när praktiken tagit slut, när jag fått vila och ta hand om mig själv känns regnet helt ok. Nästan lite mysigt, till och med. 
 
Under min ledighet har jag bland annat fått tid att baka. Jag gjorde ju lussebullar så klart. Jag tycker faktiskt inte de är särskilt goda men det är också de enda bullarna som gör att det smakar jul i munnen och luktar jul i hemmet. <3
Plockar alltid bort russinen också, haha. 
 
Btw, två av mina kompisar är gravida igen! Den ena får sitt andra barn, och min andra kompis ska föda sin femte (!!!). Är så glad för deras skull. Min vän har redan fyra söner så hon hoppas nu att denna ska bli en flicka. Men om det blir en pojke igen ska jag faktiskt fråga rakt ut om hon verkligen funderar på en sjätte. Det är verkligen ingenting jag skulle rekommendera. Det känns som att hon fastnat i det tänket. Att hon MASTE ha en tjej. Hoppas verkligen inte att hon fortsätter bli gravid i hopp om en tjej... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback