Potträning

I början av juli startade vi potträning med Abir. Första dagen hände två olyckor, andra dagen inga och tredje dagen talade han om alldeles själv när han behövde kissa. Och så var vi klara med det. Det var lätt dels för att Abir sedn innan vet vad man gör på pottan. Ända sedan han var sex, sju månader brukade vi sätta honom på pottan på morgonen eftersom han bajsade på fasta tider (fast inte fast bajs på fasta tider, hahahahahajya, mina ordskämt). Och då fattade han att det är där man bajsar och kissar.


Så egentligen behövde vi bara träna honom på att berätta i tid när han var nödig. Så himla duktig kille.


Kommentarer
KW säger:

Hej,

Har precis läst dina inlägg om längtan efter att bli gravid och dina missfall. Jag känner såå igen mig! Jag och min man har försökt sen i september med kanske 7 försök då vi prickat ÄL och denna månaden är den första jag verkligen vågar tro på det. Min cykel är som en klocka och idag är jag på BIM +1, jag har också mänder av symptom som jag aldrig haft tidigare! Har testknarkat (såklart) och igår tyckte jag mig se ett svagt svagt streck på stickan men ingenting på CB. Längtar så jag tror att jag ska dö.

Känner verkligen igen mig i din beskrivelse om orättvisa, alla runt omkring mig blir gravida, de flesta på första försöket medans vi kämpar på och inget händer... nu har jag dock, sen några månader, slutat gråta när mensen kommer vilket är skönt på ett sätt. Inte för att vi gett upp men för att jag inte orkar vara ledsen hela tiden.

Tog ett CB test imorse, neg. Ska testa igen i em och se om något hänt..

Ville bara skriva av mig, hoppas det är ok.

Kram

Svar: Det är väldigt, väldigt ok. Så otroligt spännande!!! Vill veta om du plussade! Håll mig uppdaterad! Och såklart blir det er tur väldigt snart. Stora kramar!
Snutten

2016-08-05 | 08:37:42
Lin säger:

Bra jobbat av både er och honom! 😊 Jag ska nog oxå börja sätta Malte på pottan, iallafall typ på morgonen och efter han ätiti. Kanske blir det lättare att sluta med blöjan sen 👍

Svar: Kommer bli busenkelt om han redan vet vad pottan är tillför! Lycka till!
Snutten

2016-08-07 | 12:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback