Negativt

Jag tog precis ett graviditetstest. Mensen är sen och opunktlig men det är den ju när man har en p-stav. Ett av de säkraste preventivmedlen förövrigt. I flera dagar har jag haft ont i brösten. Det känns som lätt mjölkstockning. I början skyllde jag på att jag hade träningsvärk i bröstmusklerna men när det inte avtog efter ett par dagar började jag undra. Samtidigt var jag väldigt kissnödig, och det är konstigt för att jag är världssämst på att dricka vatten.

Hur som helst, trots att jag var övertygad om att jag inte var gravid kunde jag inte låta bli att slippa undra. Så jag kissade nyss. Det blev såklart negativt. Trots att jag inte vill ha barn än blir jag fortfarande besviken. Jag är glad att det blev negativt, alltså när jag tänker rationellt. Men att se bara ett streck är sammankopplat med besvikelse än idag.

Ett väldigt negativt test här nedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback