Gravid

Nej, det är inte jag som är gravid. Jag nämnde för ett tag sedan att en kompis till mig har försökt skaffa barn. Hon har redan två sedan tidigare. Och det här var första gången som hon planerat och kämpat för att bli gravid. Hon har räknat dagar och analyserar symtom. Jag har varit vännen hon kommit till för råd.

Nyss fick jag denna bild skickad till mig. Jag började skrika så högt åt lyckan. Jag är så otroligt glad för hennes skull. Minns hur mycket det där plusset/strecket betydde. Jag vill inte blir gravid eller ha barn just nu. Men jag kan sakna att testa. Jag kan sakna att analysera och reflektera kring en eventuell graviditet. Jag ska försöka övertala henne till att ta ett till test så man kan se strecket bli starkare. Hon är mer av en "men nu är jag gravid, så nu behöver jag inte testa mer"-kinda gal. Vilket är väldigt sunt! Hmm, å andra sidan ska jag nog faktiskt låta bli att övertala. Alla är inte lika kokobäng som jag var under början av graviditeten(/graviditeterna).
Alla som minns räcker upp en hand!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback