Den är här.

Morgon. Vaknar upp för att kissa. Torkar mig. Är det där blod? Ja, det är blod. Mensen har kommit. Det gjorde ont. Minuten efter att jag upptäckt blodet alltså. Alltför bekanta smärtor. Men de har jag inte haft sedan förlossningen. Inte en enda gång har jag haft ont under mensen, men igår hade jag det. En kort stund. Bara i två timmar. Sedan gick det över.
 
Jag ringde såklart till gynekologen redan innan min mens, men kunde inte boka tid förrän jag fått den. Så nu har jag en tid bokad till fredag, yippie yay. Här ska minsann skyddas! 
 
Det är inte så att det skulle vara jattehemskt att få ett plus just nu. Men åh, vad det skulle förändra saker och ting. Jag hatar att jag börjar fantisera om ännu ett barn. Jag VET att det är bättre att vänta, men så kommer man ihåg alla de underbara sakerna med en graviditet och en liten bebis. Det krävs ett superminne att komma ihåg sömnlösa nätter och allt det där jobbiga som hör till. Nej, hörni. Gissa om jag är glad för att mensen kommit. 
 
Men nog blev jag nog liiiite besviken när testet visade negativt. Det måste jag ändå medge. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback