Vecka 35

Jag älskar att ha R hemma på dagarna! Det är så himla mysigt! Vi lagar mat tillsammans. Vi ligger och ser på film. Vi äter tårta och dricker te. De allra första dagarna var jag tvungen att dra till skolan, men nu har jag det ledigt. Eller... jag ska plugga till proven nu. Idag ska vi dock öppna ett konto till bebis och sedan gå och kolla på kök. Sedan ska jag köra R till sjukhuset igen. Jag har äntligen dragit av mig mjukisbyxorna och den äckliga t-shirten (fylld med vätska från brösten från gårnatten). Nu har jag på mig mina bekväma gravjeans och en oversize tröja. Ser och känner mig äntligen fräsch. 
 
Idag har jag även gått in i vecka 35! Det är ju helt sjukt! Jag ser hur mina bristningar klättra upp för magen. Helt plötsligt har jag även behövt gå på toa mer än någonsin. Det är egentligen väldigt skönt att bebis ligger lite längre ner. Nu kan jag andas och ligga kortare stunder på rygg. Jag har inte ont i revbenen längre. Står jag upp lite längre stunder ser jag hur vätska samlas runt anklarna. Och det har börjat göra lite ont i fötterna. Jag tror att jag har gått upp rejält i vikt och det märker fötterna av. Annars så mår jag faktiskt ganska bra. 
 
Har börjat sakna min gamla kropp dock. Nu är det verkligen inte långt kvar. Det börjar bli spännande. Har börjat fantisera om hur förlossningen kommer börja. Blir det med värkar? Eller kommer vattnet hinna gå först? Ah, jag blir så nyfiken! 

Trackback