v24+1

Hej! 
 
Minns ni att jag sa att jag fick lite konstiga blickar på magen senast? Jag trodde det var inbillning, men så mycket inbillning kan det inte ha varit. Jag hade faktiskt på mig någonting halvtajt, men sedan en öppen kofta över så att det inte skulle synas så mycket. Hade inte så mycket tid att tänka över min klädsel just den dagen utan var väldigt stressad. 
 
Dagen därpå stod jag dock framför spegeln och valde noggrant ut kläder. Mina normalt, väldigt otajta skjortor, började sno runt magen. Så efter att ha röjt runt i garderoben i ca 10 min hittade jag en skjorta som satt vansinnigt bra. Jättenöjd och glad stack jag till skolan. Satte mig ner i salen där en klasskamrat tittar ner mot magen och säger "Är det så att du är gravid?". I en halv sekund undrar jag om jag kunde få tillbaka de där 10 minuterna av mitt liv. Vad onödigt! Jag ler jättestort och svarar "ja" såklart. Eftersom alla där utbildar sig till barnmorskor blir en naturlig reaktion väldigt mycket skratt och gratulationer. En annan kamrat tilla "Vi såg det igår!". Jag blev lite chockad och sa att jag trodde att jag hade döljt det så bra. "Näääe", svarar hon då. Nähepp! Hehe. 
 
Så det gick att dölja magen till ungefär vecka 25. I morgon tänker jag ha på mig någonting supertajt. Det är faktiskt otroligt skönt att slippa dölja. Och alla tog ju det så himla bra. Inga frågor om min ålder. Inga frågor om hur jag ska göra med studierna. Bara en massa bebis-relaterat, dvs, när jag ska föda, om det är en pojke eller flicka, osv. 
 
Fast jag snackade med R om detta och ställde honom frågan: "Vad tänker du när någon säger att de väntar barn?". Han svarade: "Hmm... typ när det är beräknat?". Jag blev lite besviken för jag hade gärna önskat att han tänkte samma sak som jag, dvs... "Han/Hon har pippat!" (R vände sig om och gick ut när jag sa det här, förresten). Och nästa fråga blir ju alltså "med vem?". Hehe. Men det kanske bara är jag som tänker så. Inte för att jag vill att folk ska undra vem jag pippat, men nog är de lite nyfikna på mig tror jag. 

Kommentarer
Sara säger:

Haha
Jag tänker oxå direkt att de har legat och ger mig på att försöka lista ut exakt när barnet blev till! Hihi inte normalt nånstans... ;-)

Svar: Aåååh, så skönt att inte få vara ensam om detta! Haha!
Snutten

2014-03-20 | 14:33:47
bambino.blogg.se säger:

Vad är det som gett dig behovet att dölja din graviditet för dina studiekamrater?

Svar: Jag bytte utbildning i januari, och kände ingen i den nya klassen. Skulle vara konstigt att jobba in graviditeten i konversationen - speciellt när man inte pratar så ofta. Sedan ville jag bara veta hur lång tid jag kunde dölja det. När det liksom blev uppenbart. Som en rolig grej bara. :)
Snutten

2014-03-20 | 18:28:04
Bloggadress: http://bambino.blogg.se/
Sara säger:

Hihi mysigt att kunna visa din mage nu! :)

Svar: Sååå mysigt! :D
Snutten

2014-03-20 | 20:35:33
Bloggadress: http://jaktenpaplusset.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback