v23+5

Usch, jag har inte haft en rolig natt. Vaknade av att bebisen sparkade och jag hade en förskräcklig värk på vänstra sidan av magen och ryggen. Jag sov just på den sidan så jag tänkte byta till höger sida, men värken gick inte över. Jag trodde då att det var sammandragningar, men jag kunde inte riktigt känna när de började och slutade. Så efter att ha gnytt över smärtan ett tag så klev jag upp för att kissa. Genast släppte smärtan. Men jag fattar fortfarande inte vad det var för smärta? Det kändes som ordentlig mensvärk, men bara på ena sidan. Det kanske var växtvärk...? Eller så sparkade bebisen fel och något klämdes. AH, jag vet faktiskt inte! Skulle ha blivit ordentligt orolig om det inte var för att bebisen var vaken och rörde sig normalmycket. Inte mer eller mindre än vanligt, alltså. 
 
Men i mitt halvdrömmande tillstånd föreställde jag mig hur det skulle bli om han fick för sig att komma nu. Jag skulle nog behöva avregistrera mig i kursen jag går på. Och jag har ju inte köpt alls mycket grejer till bebis så det skulle jag behöva snabbköpa. 
 
Igår gjorde jag förresten en lista på alla grejer jag behöver inhandla till bebis. Lägger upp den här när jag är klar. Säg gärna till om ni har en lista klar så jag får tips! 

Kommentarer
Madde säger:

Jag kan också få jätteont om jag är väldigt kissnödig. Kanske trycker blåsan på ngt som smärtar eftersom allt är omflyttat i magen för att bebis ska få plats?

2014-03-17 | 11:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback