v22+1

Det kändes helt sjukt att skriva rubriken. Är det verkligen jag som har tagit mig såhär långt? Och det känns som att tiden flyger förbi. Vi börjar längta mer och mer till att träffa vår lille son. Tankarna just nu kretsar kring lyckan över att se faderns försök till att "bonda" med sonen. Jag är så himla lyckligt lottad. Skulle gärna vilja ge mig själv en massa beröm för att jag valt en sådan underbar pappa till mitt barn, men jag tror att ödet hade mer med den saken att göra. Det är alldeles underbart att se honom pussa magen och prata med bebis. Hur mycket kärlek han lyckas ge genom bukväggen in till mini. Jag blir alldeles tårögd när jag tänker på det. Men i de stunderna skrattar jag bara. 
 
Nog för att vi längtar till att bli tre, men vi har även tänkt tanken om att åka bort någonstans en sista gång - bara man och fru. Att liksom hinna med en weekend bara fôr oss själva. Det skulle vara ganska nice. Kanske ska vi till Paris, kanske Berlin. Vi håller på att diskutera det lite. Fast jag tänker att en helg på ett spa i närheten skulle vara rätt nice det med. Tips? Gjorde ni något liknande eller funderar ni på det, ni som är gravida? 
 
 

Kommentarer
Alexandra säger:

När min sambo fyllde år fick han en övernattning på en jättemysig herrgård för två, vi åkte dit när jag hade gått typ halva graviditeten. Jätte jätte mysigt med supergod trerätters middag och afternoon tea med massa olika godsaker. Själv hade jag inte orkat åka någon längre resa, för jag har varit så trött och illamående hela graviditeten. Men ändå extremt skönt att åka iväg bara för att få andas ny miljö och inte behöva tänka på vardagen. :)

Svar: Vad roligt! Och jag tror också att en kortare vistelse på någon herrgård skulle passa mig bättre. Tack för tipset!
Snutten

2014-03-06 | 12:51:18
Anonym säger:

Vi har varit både i Portugal och Aruba det senaste halvåret och till helgen ska vi åka iväg en natt på hotell så jag tycker vi har rest tillräckligt snart =p Längtar bara till bebisen nu och är bara i v17, önskar att jag också tyckte att tiden gick fort. Den gjorde det ganska länge men nu känns det som att dagarna går långsammare :/

Svar: Aaw, förstår känslan av att det känns långsamt också. HATADE det. De första veckorna var ju katastrofalt jobbiga, håll ut!
Snutten

2014-03-06 | 13:53:44
Lin säger:

Vi åkte på spa några månader innan BF! Verkligen att rekommendera :) ja, och sen så gifte vi ju oss med och hade två mysiga dygn på hotell efter bröllopet :)

2014-03-06 | 14:21:51
Hanna säger:

Jag och min sambo ska åka iväg fredag-söndag (imorgon) till Göteborg där vi ska bo på Spa hotell och på lördagen ska vi se på Revyn på Lisebergsteatern. Detta bokade vi innan vi äns visste att vi va med barn. Får se om vi hinner med något mer längre fram :-)

Svar: Så otroligt mysigt det låter!
Snutten

2014-03-06 | 14:28:20
Bloggadress: http://h-mittlivmindagochminaval.blogspot.se
Beyond letters säger:

Vi har pratat en hel del om att åka till Rom, 3-4 dagar :) vi har varit där förut, och det är verkligen en stad som man vill åka tillbaks till.

2014-03-06 | 14:34:32
Bloggadress: http://bbeyondletters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback