v21+6

Det känns alltid så konstigt att kissa nuförtiden.Det är som att organen byter position. Kommer ner. Lite obehagligt. Lite smärtsamt. Någon som känt detta eller är jag och min konstiga kropp ensamma? 
 
Jag drack kaffe igår morse och kunde inte sova drygt 12 timmar senare. Undra om det berodde på kaffet eller bara det att jag saknade R bredvid mig...? Hur som helst, jag skulle vakna vid 7, men vi gick upp vid halv nio i stället. Skönt med sovmorgon, men nu är det tillbaks till rutiner. Har min dagliga lista att göra och det är viktigt att allt hinns med.
 
R pussade sönder mig och min mage i morse. Skägget gjorde ont och jag förvarnade bebis om att det är fara här ute och att det är bäst att hålla sig inne. R bara skrattade och sa att han får anpassa sig, hehe. Kan inte ens föreställa mig hur det bli när han kommit. Hur mycket pussande det kommer bli. Brutalt pussande. Från både Rs och min sida. Vi gillar att visa kärlek så att det gör ont. 
 
Igår var bebisen jättelugn. Inget galet sparkande mot kvällen. Måste erkänna att det var lite skönt men bara små härliga buffar. Tror att han lekte i sömnen. För när han är vaken - jo, då känner man det. Sista dagen i vecka 22. Tiden går så jäkla fort! Kan vi pausa lite så att jag hinner med? :D

Kommentarer
Madelene säger:

Inte att de gör ont men ibland att man får anstränga sig att hitta "kissmusklerna" :P

2014-03-04 | 11:26:59
Bloggadress: http://mlundqvist.blogg.se/
Anonym säger:

Jag har känt lite liknande tidigare i graviditeten, sällan nu i vecka 17 men då gör det lite ont typ som att något är i vägen, svårt att förklara...

2014-03-04 | 18:24:22
Malin säger:

Känner mycket väl igen det med kissandet, känns verkligen som att allt släpps ner lite där inne. Får även sammandragningar varje gång jag kissar. Frågade bm om det och hon sa att urinblåsan och livmodern påverkar varandra, en fylld kissblåsa retar livmodern till sammandragningar och när man kissar så retas också livmodern för det blir lite mer plats där inne så då kan man också få sammandragningar. Så då är det ju inte så konstigt om det känns där inne när saker flyttar på sig.

Svar: Precis sådär känner jag! Skönt att få det förklarat! :)
Snutten

2014-03-04 | 18:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback