Vecka 36

Yes, utbrast jag när gyn meddelade att han inte längre låg i säteställning. Det kommer vara det enda positiva med hela dagen. Jag lyckades somna runt halv tre men vaknade vid fem för att kissa. Somnade inte sedan efter det.
 
Igår var R hos sina föräldrar och tyvärr har de lyckats få honom att ändra sig kring vårat val om att föda i Sverige. Jag är så himla, himla ledsen. Jag tycker inte ens att de har rätt att lägga sig i. Det är ju vårt val! Väl hemkommen var han på dåligt humör och samtalade med en barsk ton. Det var droppen för mig.
 
Nu är jag inte trevlig längre. At helvete med de allihop. 

Kommentarer
Anonym säger:

Håller med! De har inte rätt att lägga sig i! Det är ju ditt och R's beslut, men viktigast är ändå att du känner dig trygg och väl omhändertagen. Det är ju trots allt du som ska föda

2014-06-03 | 11:57:17
Inger säger:

Namnet kom inte med, blev anonym istället. Var jag iaf som skrev det ovanför

2014-06-03 | 11:58:25
Bloggadress: http://sweetbabyboy.blogg.se
Anonym säger:

Så jäkla dåligt! De borde inte läggs sig i och R borde lyssna mer på dig (som faktiskt ska föda ert barn) än på sina föräldrar. Jag hade blivit galen!!

2014-06-03 | 13:00:22
Anonym säger:

De har ingen rätt alls att uttala sig! De är inte de eller r som ska tycka ut en unge ur sin mus! De viktigaste är att du är trygg! Håller med åt helvete med dom! Inte r förstås ^^

2014-06-03 | 19:12:36
Anonym säger:

Varför låter du R och hans föräldrar bestämma?

2014-06-03 | 19:38:27
Anonym säger:

Håller med förra. Lyssna på dig själv, du som skall föda. Låt ingen bestämma över dig. Inte R ELLER hans föräldrars beslut. Din kropp du bestämmer.

2014-06-03 | 19:47:22
Anonym säger:

Nej, det är DITT val!

2014-06-03 | 21:14:05
ninni säger:

Åk till Sverige och låt din familj ta hand om dig. Prata med R, han kommer förstå tillslut. Vet hur det är att ha en "svärfamilj" som får ens man på helt andra tankar än vad man som par kommit överens om. Prata med honom ordentligt! Du kommer behöva honom nu sista tiden och under förlossningen! Gör inte som alla skriver och skit i honom. Det är viktigt i ett äktenskap att ta hand om varandra och prata. Men de tror jag du redan vet om :) det kommer lösa sig och bli bra. Håll er till planen bara!

2014-06-04 | 10:03:07
Anna säger:

Men vilka tror dom att dom är?! Din kropp, din bebis, ditt beslut!! Och att R inte står på din sida förvånar mig.
Vill du föda i Sverige föder du i Sverige och de ska inte säga ett ord om det överhuvudtaget. Blir sjukt frustrerad då jag känner igen mig, mina svärföräldrar anser att de får kommentera hur jag bär, söver, ammar, klär mitt barn. Men jag har åtminstone min sambo som säger åt dem på skarpen ibland, det ska R göra åt dig också! Gör som DU vill!

2014-06-04 | 10:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback