Värkarna

Besvikelse
 
Värkarna slutade runt kl 19 ikväll. Jag hade lite svårigheter under promenaden med ett enormt tryck nedåt men mina värkar var som bortblåsta. Jaja, finns inte mycket man kan göra åt det. Jag tröstar mig med att det är MAX 11 dagar kvar! :D
 
I skrivande stund har de börjat igen, men svagare denna gång. Det börjar dock bli riktigt, riktigt spännande. Ett tag trodde jag verkligen att det skulle bli bebis i natt. Det finns något underbart med att vakna upp på morgonen och inte veta om detta ska bli dagen vi får träffa vår son. 
 
Det är ju lite tjusningen såhär på slutet. Jag försöker hålla mig så avslappnad och lugn som möjligt. Min barnmorska berömde mig för att jag verkade så lugn trots sammandragningar under natten och morgonen. "Vad bra att du inte analyserar ihjäl dig", sa hon. "Hah - du skulle bara veta", tänkte jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback