Vecka 17!

Nu går jag in i en alldeles ny härlig vecka! Det är så spännande just nu. Går runt och väntar på den första starka rörelsen. Fast jag kan egentligen redan nu kan säga att jag känt av bebisen. Det börjar bli så otroligt verkligt hörni! Jag har en person i min mage. En dotter eller en son! Som är hälften R hälften jag! Det blir så otroligt mycket verkligare när man sedan känner av något ovanligt...
 
Jag läste lite om hur man kan försöka känna av rörelserna såhär tidigt i graviditeten. Här är några tips: 
  • Ligga ner och vara still. (Utmaning i sig.)
  • Dricka något sockrigt, typ läsk, juice.
  • Ligga på magen.
  • Spela musik för magen. 
Första gången jag kände en ordentlig "rullning" i magen var när jag låg på rygg och drack en kopp te! Och igår kände jag lite vagt. Satte handen mot magen och då kände jag ju ingenting såklart. Det brukar sluta så fort jag sätter handen mot magen (bebis gillar mig inte... :(..). 
Men igår när jag envist och desperat fôrsökte känna så hände ingenting. Bestämde mig för att lägga mig på mage, och då hände minsann grejer! Tror att det blev lite obekvämt för bebis, hehe. Så jag lyfte upp ena benet i alla fall. 
 
Längtar sååå till att R också kan känna. Brukar inte tala om så mycket för R om hur jag regelbundet börjar känna av rörelser, för då lägger han sig bredvid mig och försöker känna utanpå. Och jag tror att han blir ledsen av att han ännu inte kan känna något. Har heller inte berättat för någon annan än R att jag börjar känna bebisen. Jag vill vara säker på att det var det innan jag gick runt och berätta. Men nu är jag ju säker! Ska bli kul att berätta för mamma. 

Kommentarer
Anonym säger:

Även kallt vatten brukar få bebisarna i magen att röra på sig :D

Svar: Just det! Det har jag hört. Bra tips!
Snutten

2014-01-23 | 23:38:01
Bloggadress: http://sweetbabyboy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback