Vecka 15 ♥

v14+0
 
Förstår fortfarande inte att det är jag som gått in i en ny vecka igen. Den här veckan har verkligen flygit förbi. En vecka med ganska lite symtom men "konstiga vibbar" i kroppen. R frågar ofta hur det är med bebis. Jag har nästan helt släppt oron kring missfall. Det är skönt, för den energin kan jag nu lägga på andra saker. Givetvis går tankarna dit ibland, men inte alls lika ofta. I går när jag hade ont i magen spenderades tid på att tänka på om "någonting kanske var fel". Men idag känns det bra igen. Jag längtar till att få känna bebis. Då har man ett bevis på att allt är bra. 
 
När kände ni sparkar/rörelser för första gången? 
 
Läste att Blondinbella kände sparkar först i vecka 23. Vill verkligen inte behöva vänta så länge! 

Kommentarer
tess säger:

Härligt att oron lägger sig! Jag kände buffar 16+1, så vecka 17. Jag har moderkakan i bakvägg så då känner man lite tidigare

Svar: Hoppas på en moderkaka i bakvägg! :D Hehe.
Snutten

2014-01-09 | 12:32:36
Malin säger:

Skönt att du kan fokusera på annat än att vara orolig och börja njuta istället! :) jag kände i vecka 15+ något så i vecka 16 alltså. Även jag har moderkakan i bakvägg. Pratade ni något på ultraljudet var din moderkaka satt?
Läste också det med blondinbella, att hon kännt först i v 23, konstigt att det är så olika från person till person. Jag är i vecka 23 nu och har svårt att sova för att bebis flänger runt så mycket, sparkar inåt, sparkar utåt, byter plats i magen hihi! Å andra sidan så syns min mage knappt men hennes var jättestor redan i vecka 12.
När början man gå på Rutinbesök hos bm i belgien?

Svar: Nej, hon sa ingenting om moderkakan. Jag kom inte ens på att fråga. Aåååååååååååh, vad mysigt att känna bebis i "flänga runt"! Jag vill också ha en flängande bebis! :D Vad jag har förstått blir det besök var fjärde vecka tydligen. :S
Snutten

2014-01-09 | 13:04:47
Sia säger:

Håller med om att det är skönt när oron inte kommer lika ofta, det ger lite andrum. Jag började känna rörelser, nästan som kullerbyttor, i magen v 17-18. Trodde först att jag var dålig i magen, men kunde sedan härleda det till babyn. I v 20 kunde jag känna de första små buffarna på magen. Ofta kom de efter att jag känt rörelser innuti magen. Stort lycka till!

Svar: Vad roligt att läsa! Det där med kullerbyttor känner jag igen! Men jag tycker att det är på tok för tidigt för att säga att det är bebis. Alltså logiskt sett.
Snutten

2014-01-09 | 13:09:05
Sia säger:

Har förresten moderkakan till höger så jag känner mest på den vänstra sidan.

2014-01-09 | 13:10:21
Alexandra säger:

Jag VET att jag kände i vecka 13-14 något. Man vet ju inte hur det ska kännas, men hade både läst och pratat med andra om det och alla sa att det är bebisen. Även om jag inte trodde på det. Men konstaterade i vecka 15 när de var starkare att det faktiskt var bebis. kändes likadant men "mycket" starkare!
Kändes som små små fiskar som fladdrade runt i magen.
Nu har jag bara 30 dagar kvar:D och det är alldeles för trångt för bebisen!
(men jag tror om jag inte hade läst om hur det skulle kännas så hade jag nog aldrig tänkt att det var bebis, för det var ju inte så ofta jag kände det bara en liten stund då och då)

Skönt att du kan börja njuta mer och mer nu.

Svar: Det är precis så jag känner ibland. Men jag vågar inte lita på att det är bebis riktigt ännu, men vet inte vad annars det kan vara? Inte är det gaser i alla fall. Hoppas det är bebis, men längtar till att det blir starkare!
Aååååh, snart är det dags för dig att föda! Vad spännande! Håll mig uppdaterad! :D Kram!
Snutten

2014-01-09 | 13:49:12
Lin säger:

Tjoho, ny vecka IGEN! :D
Jag kände "fladder" i v 18 typ, men var inte säker förrän i v 19-20. A kände första buffen utanpå magen när jag var i v 21. Hade moderkakan i bakvägg.

Svar: Vad roligt! Vecka 18 kan jag nog vänta till. :) Tror jag. HOPPAS jag!
Snutten

2014-01-09 | 14:07:13
Malin säger:

Hade moderkakan i bakvägg och ändå kände jag hennes sparkar för första gången i v. 21, hade handen på magen så kände jag det. sen kunde jag känna hennes rörelser utan att känna med händer på magen i v. 25 ca. Nå,ja hoppas att du inte får vänta lika länge :)

Svar: Aååh! Men du kunde känna utanpå magen! Jag längtar till R också kan få känna! Och det blir ju extra mysigt om vi kan känna någorlunda samtidigt. :)
Snutten

2014-01-09 | 16:30:58
AMANDA säger:

Jag kände i v 16 :) Hade moderkakan i framvägg men zack var en vilding ^^ Dröjde till v 21 tills linus kände utan på magen :)

Svar: Jag hoppas på en vilding som Zack i magen! :D Eller det kanske blir jobbigare längre in i graviditeten? :D
Snutten

2014-01-09 | 19:54:06
Bloggadress: http://mammatillz.blogg.se
Madde säger:

Hej, jag har läst din blogg ett tag och följt dig. Så kul att ni äntligen fått ett plus. Jag är med gravid och är uträknad den 9/7 precis som du :) det är så kul och jämnföra det du skriver med det jag känner.
För mig är det tredje barnet så jag tycker mig redan känna någon rörelse ibland. Jag är inte säker men jag tror.
Jag hoppas du med snart får känna :)
Kram

Svar: Vad roligt! Det är kul även för mig att jämföra! Längtar verkligen till att man får känna något snart! Grattis till tredje barnet! Så roligt med syskon! Kraaam!
Snutten

2014-01-13 | 09:00:32
Ida säger:

Hej! Har läst ett tag men inte kommenterat förr. Grattis till ditt plus! Så spännande!
Fick mitt första barn nu i oktober, verkligen det bästa som hänt! Både graviditeten o förlossningen är det häftigaste jag upplevt!
Jag kände "fladder" i slutet av vecka 16 men var nog inte säker på att det var bebis förrän i vecka 18-19 när det blev mer dagligen o lite hårdare.
Ska bli kul att följa dn graviditet! :)

Svar: Tack för gratulationen! Jag hoppas verkligen att min graviditet och förlossning också blir det bästa jag upplever! :D Jag är jättenyfiken på hur det kommer kännas med bebis i magen! Längtar! Kram!
Snutten

2014-01-14 | 19:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback