v16+5

Ultraljud är bokat till 4 februari 07:45. Och sedan ännu ett 26 februari. Tydligen är det superviktigt att man kommer in på ultraljud var fjärde vecka... Fick lite skäll av sköterskan att jag inte ringt in tidigare och bokat. Men skönt att det är gjort... 
 
Jag kommer vara i vecka 17+5, så egentligen borde jag ju faktiskt kunna se könet. Jag funderar på att själv försöka lära mig tyda. Eller läsa på om hur man ska kunna ana vad det är för något. Förra gången på ultraljudet sa jag till R att han inte får säga att han inte vill veta. Jag var rädd att gyn skulle fråga honom och han skulle säga nej. Sedan skulle hon inte säga till mig heller. Jag förstår att det ska vara ett gemensamt val. Och jag ska kämpa för att få honom att förändra sitt sätt att tänka lite. Eller åtminstone kompromissa. Att han inte behöver få veta om han inte vill. Att bara jag vet (fast vi vet ju att han kommer få reda på det ändå). Svår sits helt enkelt. Ska ringa och se hur han känner inför ultraljudet. 
 
Vi brukar alltid komma ganska bra överens över val. Vi kommer fram till en lösning ganska fort även om vi är oense. Men den här gången står vi båda på oss... Jag känner att jag har en större röst än vad han har. Jag tycker att jag förtjänar att få som jag vill just nu. Hehe, egoisitiskt tycker ni kanske. Men i mitt huvud är låter detta väldigt logiskt. Ska i alla fall ringa honom nu, och spela på "jag-är-gravid-blivande-mamma"-kortet. Önska mig lycka till! 

Kommentarer
AMANDA säger:

åååååååå vad spännande!!!

Svar: Eller hur?! :D
Snutten

2014-01-28 | 17:36:24
Bloggadress: http://mammatillz.blogg.se
Ninni säger:

lycka till! Jag tycker också att man ska få som man vill när man är gravid, jag brukar säga "de är inte du som har spytt, varit trött, haft ont i ryggen, få en kropp som inte riktigt helt blir som den va innan, gå igenom all smärta under, och sedan efter förlossning. sen tampas med mjölkstockning och allt som hör till... kan inte jag få bara denna (eller typ 1000) vilja igenom? jag förtjänar det" :) funkar för de mesta ;)

Svar: Jag kopierar det där du skrev! Det låter så logiskt! Men mina argument rinner oftast ut i sanden... kommer inte på något bra att säga, så tack! :D
Snutten

2014-01-28 | 23:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback