Kôttbullar och semlor

Igår var jag jättesugen på indiska köttbullar. Så jag gjorde jättemånga köttbullar, men blev sedan sugen på typiskt svenska i gräddsås. Så jag gjorde gräddsåsen, och hällde i köttbullarna. Resultatet blev en förvirrad... men tillfredställd Snutte. 
 
Och sedan ett par dagar har jag sett de vanliga semlorna hamna i bloggar jag följer. Jag såg bilder förra året, och förrförra året, och även året innan det. Och jag blir lika sugen vartenda år. Jag har inte ätit en semla på hela TRE år! Helt seriöst. Fick nog och gjorde deg och egen mandelmassa. Nog för att man inte hittar traditionella, svenska semlor här i Belgien... men det finns heller ingen mandelmassa! Jaja. Nu gräddas bullarna i ugnen och snart ska jag få avnjuta. Trodde aldrig någonsin att jag skulle kunna baka klockan 11 på natten. 

Kommentarer
Lin säger:

Haha, men har man cravings så har man! :)

2014-01-30 | 08:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback