Gräl

R och jag hade bråkat igen om hela den här grejen med att åka till Kanada. Efter mycket tårar och skrik så tror jag att han äntligen, äntligen förstår. Fast jag trodde ju att han hade förstått redan innan, men jag hade tydligen fel. Igår efter att ha läst på diverse hemsidor om att man helst skulle undvika långflyg tills barnet är minst 10 månader gammalt så sa han: "Men jag vill inte åka utan dig."
 

Jag vill verkligen inte att han ska missa hans brors bröllop. Jag skulle följa med om jag verkligen kände att jag inte tog en stor risk. Detta är mitt första barn. Jag kommer att vara mamma för första gången. Okej om jag hade lite erfarenhet. Typ om det var mitt tionde barn. Men jag vågar verkligen inte. R säger att det är viktigt att jag är där. Men jag tror att det bara är viktigt för R. Inte för hans familj. Om det verkligen var så viktigt kanske man kunde ändra datum. Det är ingenting jag förväntar mig. Verkligen inte. Men i en sådan situation måste man förstå om jag väljer att avstå från resan. Det är inte bara ett flyg på åtta timmar. Det är en lång bilresa både till och från flygplatsen. Orkar jag verkligen med det?
 
Jag tror att han också kommer ändra sig efter att bebis är här. Att han blir ännu mer övertygad om att det inte känns rätt. Hans förslag var att vi kunde lämna bebis hos "någon" och åka dit bara för en helg. Jag förstår att han är desperat, men det var ett av de dummaste förslagen jag hört. Jag hoppas verkligen att detta ämne nu är slutdiskuterat. Vill heller inte att han försöker övertyga sin bror om att ändra datum. Det är inte vår plats. 
 

Kommentarer
tess säger:

Trist med gräl.. men jag tycker att du ska stå på dig, hoppas att han ändrar attityd :)

Svar: Hoppas jag med!
Snutten

2014-01-15 | 16:04:26
Malin säger:

låt han träffa några spädbarn så förstår han nog bätte

Svar: Haha, får ordna upp ett möte. :D
Snutten

2014-01-16 | 00:32:46
simone säger:

Tjafs är aldrig kul, men håller med dig, tror inte heller att man är så sugen på att resa så långt med en ganska ny bebis. Jag tror att han kommer inse det sen också, men än så länge kanske han inte har världens inblick i det livet och då är det förstås svårt att förstå!

Svar: Du har helt rätt. Och jag förstår verkligen hur svårt det måste vara för honom också. :(
Snutten

2014-01-16 | 14:50:37
Emma säger:

Hej! HAr läst din blogg länge. Är betydligt äldre förstagångsmamma. Min dotter är nu 8 mån. När hon var 6 v. var vi på bröllop i Kanada då min mans bästa vän gifte sig. Måste säga att det fungerade väldigt bra. Det jobbiga var eg. att byta bajsblöjor på flyget. :) Självklart måste dock alla få göra som de vill. Jag bokade dock ett ombokningsbart flyg. JAg hade inte åkt om inte allt var bra med bebis och mig. Lycka till med allt!

Svar: Hej! Kul att höra en annan åsikt. Jag har läst om många som flygit med sina barn, och flera säger "ju yngre desto bättre". Tydligen är det lättare då. Men... jag vååågar inte. Hoppas att jag ändrar mig. Och att vi får en superenkel bebis att ha och göra med.
Snutten

2014-01-17 | 20:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback