Vecka 20

I torsdags gick jag in i vecka 20. Det känns fortfarande jättenytt att vara gravid. Jag tänker tillbaka till oktober. Känner hur längesedan det var. Vad jag just då tacklades med. Vecka 20 var ju hur långt bort som helst. Brukade se på vecka 20-magar som någonting jag aldrig kunde åstadkomma. Här står jag nu. Alldeles nyduschad med finaste magen. Underbart.
 
Halsbränna har varit ett av de nyaste symtomen. Dricker ett glas mjölk innan jag somnar, och det hjälper lite. Men det känns verkligen som att det brinner i halsen. Det är den värsta känslan ever. Har dock bara haft det i tre dagar i rad och känner att jag kan "njuta" av detta symtom lite till innan det blir för mycket.
 
Mina tuttar ser jättekonstiga ut. De har bytt utseende typ tre gånger sedan jag blev gravid. Och i går vaknade jag upp och kände hur min tröja var blöt. Det var det äckligaste jag känt. Såklart fattade jag ju inte att det kom ut från brösten så jag lyfte upp tröjan och insåg då att mitt bröst var kladdigt. Minns att jag sa "eeeew" och sedan somnade jag om. Idag kände jag det igen. Det blev så kallt på bröstvårtorna, och jag tittade ner och insåg att det var två våta droppar. Det var lite komiskt så jag var tvungen att ta en bild. Tänkte lägga upp här, men det kanske är lite väl känsligt? Hehe.
 
Och jag insåg också att vätskan inte kommer ut från ETT hål i bröstvårtan. Hela det området är ju... Det liksom passerar vätska. Så konstigt! Och man kan ju inte heller se in. Var det bara JAG som trodde att det skulle komma ur ett hål?
 
Tycker dessutom att min kropp blivit smalare. Eller alltså jag är ju tjock, men jag tycker att mina lår och armar blivit smalare. Eller så lurar proportionerna mig. Eller vad tycker ni?
Magen: Vecka 20. Proffsfotograf: Snutten.  Eh, not.
 
 

Kommentarer
Madelene säger:

Så fin så! Jag blev flyttad framåt så nu är vi i precis samma vecka och dag :-) Spännande att se magbilder!

Svar: Vad häftigt! Varför startar du inte en blogg så att även jag kan följa dig? Kram!
Snutten

2014-02-16 | 13:57:55
Ida, Mamma till Kevin & gravid säger:

Hej :) Jag gick också in i vecka 20 nu. Dock andra barnet! :-) Vad roligt det är att hitta en som är ungefär i samma tidpunkt som en själv. När är du beräknad? :)

Svar: 9 Juli, for now, men jag tror att jag blir framflyttad efter rul. Grattis till gravidieten! Vad roligt! Ska bli kul att följa dig!
Snutten

2014-02-16 | 15:48:59
Bloggadress: http://idadockan.blogg.se
Simone säger:

Tänk att du ÄR gravid, och att du har tagit dig hit nu! Fantastiskt :)

Svar: Tänk! :O :D
Snutten

2014-02-16 | 19:14:44
Lin säger:

Åååh, så FIN du är!! Härliga mage! ❤️
Jag blev oxå lite överraskad över det där med "hålen" i bröstvårtorna. Sen när mjölken runnit till så kommer det vara som en sprinkler! Haha :D

2014-02-16 | 20:51:17
Lena säger:

Så fin mage du har, och redan vecka 20, så fort det går!

2014-02-16 | 22:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback