v18+6

Den senaste gången jag var och shoppade köpte jag en body till bebis. Den är ganska stor men fanns ändå i "nyfödd-sektionen". Har ingen aning om vilken storlek man ska ha till ett nyfött barn. Det är mycket som ska köpas. R uppmanar mig till att göra en lista. Jag tror att det börjar bli dags för det nu. Går ju faktiskt in i vecka 20 i morgon! Jag vet inte om jag skrev om det tidigare, men efter mitt inköp så har R suttit länge och stirrat på den lilla, lilla bodyn som hänger framför spegeln.
 
Han började med att säga "det känns så konstigt". Jag frågade naturligtvis vad det var som kändes så konstigt... Han kunde inte sätta fingret på vad det var. "Känns det mer påriktigt?" undrar jag. "Jo, precis... det känns påriktigt." Bara 20 veckor tog det... Alltså jag känner ju att bebisen nu rör sig nästan hela tiden. Och väldigt långt upp ibland. Jag chockas ständigt av hur kroppen förändras. Ändå är det detta ett koncept som känns helt... overkligt. 
Bodyn som gjorde allt mer verkligt. Och ja, jag vet - alla har denna. Men jag kunde inte låta bli!
 
R och jag låg i sängen häromdagen. Då säger han något riktigt oväntat. "Jag kommer nog sakna att det bara är vi två." Jag har känt likadant faktiskt. Men det kanske man inte får säga högt. Vi är ju naturligtvis superlyckliga för den lilla skatt vi får. Och jag trodde aldrig att R skulle säga detta. Han har varit så galet investerad i att skaffa barn och äntligen bli pappa. Men skönt att han gillar att det bara är vi två ibland också. Samt att han oroar sig över att barnet kommer uppta ALL min tid och att han kommer hamna utanför. Hahaha. Jo. Risken finns ju. :)

Kommentarer
Anonym säger:

Storlek 50 brukar vara lagom till nyfödd :) till de flesta iaf ;)

2014-02-12 | 22:03:10
A säger:

Nu måste du lägga upp magbild! Vill ha en varje vecka! :D

2014-02-12 | 22:44:07
Inger säger:

Säger som anonym, strl 50 har de nyfödda (dock inte alltid så länge, tre veckor brukar det vara ungefär) Vi fick köra med strl 56 på våran dotter så fort vi kommit hem från BB. Så är både du och R långa/normal långa, så skulle jag rekommendera att ta med en 56 på bb också :)


Vill också se magbilder :)

2014-02-12 | 22:54:22
Hanna säger:

När vi väntade barn sa omgivningen att de små har st 50 ca 2-3 veckor och att vi skulle satsa på st 56. Sagt och gjort. Sen kom grabben tre veckor för tidigt och var rätt liten, han kunde ha st 50 i åtta veckor! Han totalt drunkna i st 56, nu i efterhand hade vi nog kunnat använda 44 också.
Men det är ju helt olika hur stora bebisarna är, så jag skulle nog ta lite i 50 och lite i 56 :) Kram

2014-02-13 | 07:12:48
amanda säger:

Vi köpte i 50 och 56 men ut kom en pytte som behövde 44 ^^ men köp i 50 och 56 slulle ni få en pytte kan man alltid be någon springa och köpa. Min bästa vän fick komma till bb men mindre mössor ;)

2014-02-13 | 15:01:03
Bloggadress: http://mammatillz.blogg.se
Lin säger:

Snart halvvägs ju!!! :)
Magbild, tack! :D

2014-02-13 | 20:25:07
amanda säger:

Ja var är magen!

2014-02-14 | 10:14:20
Bloggadress: http://mammatillz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback