v17+5

Jag är rätt besviken på ultraljudet vi hade idag. Vi kom in och läkaren var jättestressad. Berättade om blödningarna och så. Hon kollade mig vaginalt och var väldigt oförsiktig. Det var obehagligt och gjorde onödigt ont. Sedan fick vi se bebisen på skärmen och hon förklarar vad alla grejer är. Hon mätte inte huvudet och inte heller lårbenet som man ska. Utan bara kollade lite. Typ lite Ja, här finns två armar och två ben. Ett huvud. Så det ser bra ut. Efter två minuter är allt över. Jag ska torka och göra mig ren. Jag vågar inte fråga om könet men jag gör det ändå. Hon svarar att hon inte kunde se det så bra. Nähä... Inte det?! Det är väl inte så konstigt när du inte ens kollat ordentligt? Men hon tror att det är en pojke. 
 
Jag kunde inte ens förstå att det var över när hon sedan lämnade rummet. Var det allt? När jag kom tillbaka till kontoret efter att ha klätt på mig så skrev hon saker i min journal-bok. Jag tänkte att hon hade lagt ultraljudsbilden i den kanske. Men det fanns ingen ultraljudsbild. Jag brukar bara få en och hade tänkt att be om några fler, men hon gav mig inte en enda... Kanske var det största besvikelsen.
 
Blir så ledsen av detta bemötande. Jag hade ju sett fram emot detta länge nu. Det enda positiva med det hela var att jag bara gått upp 1 kg i vikt. Och då hade jag ändå ätit en stor frukost och inte kissat när jag klivit upp på morgonen. 
 
R säger att vi kan byta gynekolog om jag är onöjd, men jag känner att det är för sent. Eller var tycker ni? 

Kommentarer
Madde säger:

Jag tycker du ska byta. Har det hänt innan eller tror du att det var en engångsgrej?

2014-02-04 | 10:01:27
simone säger:

kan tänka mig hur tråkigt det känns efter att ha längtat så som nog alla gör till sitt ultraljud!! :/ hoppas du kan byta till en bättre eller att hon är annorlunda nästa gång. ps. magbild önskas! :)

2014-02-04 | 10:21:10
M säger:

Byt! Du har rätten att uttrycka vad du känner och hur du upplever att du blivit behandlad. Go girl go!

2014-02-04 | 10:40:00
Sofie säger:

Byt! Tänk på att det ändå är 22 veckor kvar.. Och en hel del besök framöver, så byt till en du känner dig trygg med. Nu när du är gravid och kommit så långt vill du väl kunna njuta och inte gå därifrån med en klump i magen varje gång.. :)

2014-02-04 | 11:48:43
Bloggadress: http://oktoberbebis.blogg.se
amanda säger:

Nej vad jobbigt! Allas ul ska vara magiska! Men grattis till kanske en pojk! ♡

2014-02-04 | 12:08:50
Bloggadress: http://mammatillz.blogg.se
A säger:

Byt!

2014-02-04 | 12:23:29
bambino.blogg.se säger:

BYT! Detta är det viktigaste i ditt och Rs liv. Ni måste må bra och vara nöjda!

2014-02-04 | 12:42:34
Bloggadress: http://bambino.blogg.se/
Terri säger:

Tycker du ska byta om du vill det!

2014-02-04 | 16:48:35
Bloggadress: http://terrilife.blogspot.fi
Inger säger:

Jag tycker också ni ska byta, tveka inte en sekund om ni är missnöjda! Att ha en fin kontakt med barnmorskan är väldigt tryggt och blir så mycket roligare vid besöken. Samt att man vågar fråga precis vad som helst :)

2014-02-04 | 21:57:42
Bloggadress: http://sweetbabyboy.blogg.se
Lin säger:

Klart ni ska byta om du ens överväger det! Ni ska ju på fler kontroller! Tråkigt att det blev så här... Men skönt att allt såg bra ut, även om det bara var en snabb koll... Kram!

2014-02-05 | 09:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback