Med barnmorskan

Jag. Är. Helt. Mindbown!
 
Hade inskrivning igår och jag träffade världens finaste barnmorska. Jag tror vi satt hos henne i en timma. Hon var så himla snäll och förklarade allting så tydligt. Jag sa att det var bråttom till rul, för jag ska åka tillbaka om en vecka. Hon ska försöka akutboka det. Hon tog en massa prover. Min glukosnivå var lite låg, utöver det såg allting bra ut.Sedan lyssnade vi även till hjärtslagen. Det var så otroligt coolt! Hon pratade med bebisen typ "hallå därinne heeeej". Sedan kallade hon mamma för mormor. Det är faktiskt de små grejerna som gör det. Har inga tvivel på att de kollat upp det viktiga även i Belgien, men aldrig, aldrig med en sådan vänlighet. Jag har aldrig haft ett så ordentligt "check-up" i Belgien.
 
Nu håller vi tummarna för att jag får tid snart! 
 

Kommentarer
johanna säger:

Vad härligt det låter :) Jag har min allra första tid os barnmorskan snart, det känns väldigt spännande!

Svar: Aååh, jag hoppas att det blir en riktigt positiv erfarenhet!
Snutten

2014-02-19 | 11:37:02
Bloggadress: http://litensresa.blogg.se
bambino.blogg.se säger:

Åh vad roligt att du fick ett sådant fint omhändertagande. Hur många slag i minuten var det? :)

Svar: 150-160 slag tror jag att det var. :)
Snutten

2014-02-19 | 15:44:09
Bloggadress: http://bambino.blogg.se/
Hanna säger:

Åh vad skönt att höra att du äntligen fick en riktigt bra erfarenhet hos en barnmorska, det var på tiden :)

Svar: Haha, du har såå rätt! Kraaam!
Snutten

2014-02-19 | 20:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback