VECKA 29

I morgon har jag mitt första besök hos barnmorskan! Hittills har jag bara haft kontakt med gynekologer, och min nya gyn föreslog att jag skulle träffa en barnmorska också. Att det kunde vara intressant för förstagången-föräldrar. På det senaste besöket hos gyn fick vi veta att bebisen vägde lite mindre än 1 kg. Wow! Och han låg som vanligt med sin hand vid sitt öra. Alla de besök med ultraljud har visat att han haft sin hand kring huvudet/örat sedan vecka 13. Så himla coolt. Men jag hoppas att han tar ner den vid förlossningen så att jag slipper pressa ut huvud OCH en liten arm på samma gång. 
 
Jag vägde mig och vågen visade +4,5 kg sedan start! Jag är rätt nöjd. Har ingen våg hemma så jag har inte kunnat väga mig och hålla koll riktigt. Borde nog fixa det. Från och med nu sägs det att jag bör gå upp minst 1 kg varje månad. 
 
Nu har jag faktiskt gått in i sista trimestern! Vecka 29! AAH, gud vad snabbt det går! Hur är det med er? Hur långt har ni kommit? Hur är läget liksom? ^^

Kommentarer
sara säger:

Snart är det dags :) underbart!

Svar: :D
Snutten

2014-04-16 | 12:43:35
Anonym säger:

Jag går in i vecka 29 imorgon så är en dag bakom dig :)

Svar: Så himla roligt att vi ligger så nära, Madelene! :D
Snutten

2014-04-16 | 17:18:50
Anonym säger:

Det var jag som skrev! /madelene

2014-04-16 | 17:19:15
Ninni säger:

Går in i v.30 imorgon! Fast jag är +15 kg så jag ligger inte speciellt bra till! :p haha!! Det är så kul att följa dig och allt som händer! Speciellt eftersom vi är lika långt gångna!

Svar: Vad roligt! Grattis! Vecka 30 känns jättelångt gången fôr mig, kan inte fatta att jag bara är en vecka ifrån! :O +15 är ju normalt... jag tror att jag ändå hade ett par extrakilon redan innan jag blev gravid, haha.
Snutten

2014-04-16 | 17:23:42
bambino.blogg.se säger:

Ligger 2 dagar bakom dig. Går in i vecka 29 på fredag. Roligt att se skillnaden till sveriges mödravård... skiljer sig en hel del.

Svar: Aååh! Ja! Det är så konstigt!
Snutten

2014-04-16 | 17:28:50
Bloggadress: http://bambino.blogg.se/
Lin säger:

Häftigt!! Snart är ni föräldrar, liksom!! :D

Vilka fina UL-bilder i förra inlägget. Kunde inte kommentera där dock.
Kramar!

Svar: Oj, jag råkade visst göra det inlägget okommenterbart... Haha. TACK! <3
Snutten

2014-04-16 | 19:45:39
Linda säger:

Vi blev gravida ungefär samtidigt i september & tyckte det var så roligt att vi kunde följas åt men tyvärr fick du missfall, men du kom ju igen ganska snart! Jag går in i v.35 på söndag & nu börjar det bli aningen olidligt med väntandet. Jag ligger på +12 kg & det känns i mina stackars fötter! Men har haft en underbar graviditet trots allt. Spännande att följa dig ända fram till slutet!

Svar: Aååh, vad roligt att du följde mig ändå! +12 kg är ju inte mycket, jag tror att jag kommer hinna upp dit jag med! Kram!
Snutten

2014-04-17 | 08:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback