v29+2

Jag var hos läkaren idag och fick veta att ALLA mina provresultat såg jättebra ut. Läkaren förstod inte alls varför jag remitterades till henne överhuvudtaget. Det allra första testet var visserligen högt men skulle man utgå från det STORA sockerbelastnings-testet så har jag absolut ingen graviditetsdiabetes. Hon sa att gyn kanske var orolig för att jag tidigare haft missfall. Hon skrev i alla fall ut ett par nålar och en mätare så att jag kunde kolla min sockernivå hemma. 
 
Hon visade hur jag skulle gå till väga. Sedan skulle jag få testa själv. Easy enough, tänkte jag. Men det första jag gör är att jag sticker mig själv i lillfingret. Och då menar jag inte lite. Jag typ nästan kapar av fingret med den lilla mini-nålen, hur nu det går till. Det där ska jag fan skriva på CV:et. "Färdigheter: Kan utföra stora kirurgiska ingrepp med mycket små, vassa föremål." Och det slutade inte heller blöda. Jag blodade ner hela hennes kontorsbänk. Jag skämdes inte då, men nu efteråt måse jag erkänna att jag är världens pinsammaste person. Suck på mig. Blödde igenom ett vanligt plåster så jag fick ett ordentligt bandage istället. Tur att jag befann mig på ett sjukhus, haha. 
 
Jag vet inte vad denna handgest betyder...
 


Kommentarer
Anonym säger:

Vad skönt att allt är bra :)

2014-04-25 | 23:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback