Tjuvkik

Hur mycket än R försökte övertala mig om att vi skulle vänta med att sätta upp grejer i barnkammaren så kunde jag faktiskt inte låta bli. Sedan tycker jag att det är ovist att säga till en gravid kvinna att "vänta". Det är ju knappast möjligt. Jag fick i alla fall ryck och när R lämnade hemmet i morse satte jag igång med monterandet. Det första jag såg på instruktionerna var att det är två personer som borde bygga tillsammans. Ja.. okej, men jag är ju två just nu, tänkte jag. Och visst gick det jättebra. Jag menar, uppfödd som svensk med IKEA-möbler... det vore ju pinsamt om jag inte kunde lyckas. 
 
Sedan skyndade jag mig ut för shopping med en kompis. Eller hon skulle hjälpa mig med shoppandet av bebiskläder. Det är betydligt mindre tråkigt när man är två och när det är så mycket gulligt man köper! Har fotat alla kläder... kan lägga upp det i ett annat inlägg. 
 
Jag är otroligt nöjd med min dag. Så nöjd att jag kanske sätter upp skötbordet och garderoben också. Men det är lite tyngre och det kanske är bäst att vänta till att R kommer hem. Hur som helst, bra dag! :D

Kommentarer
Anonym säger:

En kort text väggdekor på den sängen hade vatt otroligt fint! Vi har satt "Det finaste vi gjort .. "

Svar: Aåh, vilken bra idé! Ska leta efter något fint citat. "Sweet dreams" alldeles över sängen är rätt.. passande?
Snutten

2014-04-17 | 17:23:54
Malin säger:

Åå så mysigt :) :) tycker det blir verkligare för varje sak man köper/ gör åt den lille! Själv håller jag på att tvätta alla kläder åt bebis nu, aldrig har en tvättställning sett så mysig ut och aldrig har det varit så roligt att tvätta haha. Är i vecka 37 nu, galet, bebisen är klar!!
Kul att du hade träffat en bra barnmorska :) just ja, har ni funderat på några namn???
Kram på dig!

Svar: Shit, så spännande det är nu! Du måste hålla mig uppdaterad om läget! Jag gillar namnet Adam, har liksom fastnat för det. Vet dock inte riktigt än. Kram!
Snutten

2014-04-17 | 17:31:15
Hanna säger:

Åååh va mysigt det ser ut!!! :) Ska bli kul att se alla söta kläder också :)

Svar: Tack! Blir nog mysigare allteftersom. :D
Snutten

2014-04-17 | 21:20:12
Anonym säger:

Liknande har vi: http://images.styleroom.se/image/scaled/full/c5v4/1/508967-spj%C3%A4ls%C3%A4ng.jpg

Men annan text och samma säng som er :)

Svar: Aååh, så fint! Bra inspiration! Tack!
Snutten

2014-04-17 | 23:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback