Sov du lilla videung...

Brukar sjunga "sov du lilla videung" till min lilla videung... Men det känns inte helt rätt nu. "Än så är det vinter..." finns med i den sången och nu känns det ju verkligen som att sommaren kommit. Någon som känner igen den låten? Jag fullkomligt älskar den, och jag brukar sjunga detta innan vi ska sova. 
 
Nu när jag satt och pluggade satt bebis och sparkade som en galning. Instinktivt tog jag tag i magen och började sjunga. Sedan tittade jag ut genom fönstret. Hmm... Det ar inte vinter längre. :) Mysigt, men vad ska jag sjunga för sång nuuuu? Haha. 
 
 
Ska jag berätta något roligt? Jo, jag drömde om bebisen idag. Jag födde honom bredvid köksbordet här hemma. Haha. Det gjorde väldigt ont men det gick snabbt. Och så fick jag se vår lilla bebis, som egentligen var rätt stor... Eller hans huvud var stort. Och han hade mycket svart hår och ett runt ansikte. Skönt att ha drömt min första bebisdröm sedan jag blev gravid! Jag började tro att någonting var fel på mig. 

Kommentarer
Anonym säger:

Älskar den visan, brukade sjunga den för min lillebror hela tiden :) Kommer definitivt att sjunga den mkt för bebisen när den tittat ut i augusti, då passar den bra!

2014-04-28 | 17:10:22
Anna säger:

Jag har samma problem när jag nattar min lille haha! Så därför har jag också börjar sjunga" du ska inte tro det blir soommar ifall inte nån sätter fart" den är lite mer passande nu. :)

Svar: Aååh, bra låtval! :D
Snutten

2014-04-28 | 21:33:22
Bloggadress: http://litendole.blogspot.se
Hanna säger:

Jag sjunger oxå sov du lilla videung då jag tycker den är väldigt fin. Men min lilla kille blir bara mer livlig när jag sjunger än vad han var innan!... Kan kanske bero på att jag inte sjunger så bra ;-)

Svar: Haha, näädååå! Han blir ju jätteglad och exalterad! :D
Snutten

2014-04-30 | 11:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback