Kroppsideal

Igårkväll var jag och maken ute på en mysig promenad genom stan. Jag unnade mig en liten glass från den favorita glassaffären. Vi firade att mina värden var bra! Haha. Skönt att slippa ångesten om man nu äter något sött. Annars ser det bra ut med kosten. Inget extra socker här inte. Hur som helst... Genom vår promenad tittade vi i skyltfönster. Vi såg minst fyra gravid-affärer. Det jag insåg var att alla skyltdockor såg så himla smala ut. Magarna var ju faktiskt inte alls så stora som de kan bli. 
 
Kom hem och av ren tillfällighet var ett "Vänner"-avsnitt på TV:n. Det var avsnittet där Rachel har sin babyshower. Tydligen var det bara 3 veckor kvar till hennes "due-date". Har sett det avsnittet otroligt många gånger tidigare, och har aldrig reagerat över hur liten hon egentligen var. Visst att det finns folk som verkligen inte får stora magar, men jag tycker att det i allmänhet inte alls syns. Måste erkänna att jag fick lite komplex. Speciellt när R står bredvid och ser dessa mini-magar och undrar varför just hans fru ser ut som en ko. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback