Kosten.

TACK så himla mycket för era fina kommentarer. Det gör mig gott att höra och är världens bästa självförtroende-boost. Så tack! 
 
 
Jag är så hungrig just nu. Jag har verkligen lagt om kosten nu de senaste dagarna. Tillagt fler mellanmål och regelbundna måltider. Men framåt kvällen blir magen tom och jag känner mig rätt sugen på "något". Jag vill bara ha någonting att knapra på. Jag blir alldeles dum i huvudet av att försöka "tänka ut" vad det kan tänkas vara. 
 
 
Idag har jag ätit: 
 
Frukost: Fruktyoghurt blandat med turkisk yoghurt och havregryn. 
 
Mellis: En mini-banan. 
 
Lunch: Grönsaks- och köttsoppa. 
 
Mellis: Hårdkokt ägg med kaviar. Ett knäckebröd med jordnötssmör. 
 
Middag: Tonfisk med sallad. 
 
Kvällsmål: En morot. Ett glas mellanmjölk. 
 
Feedback på detta? Skriver ner i en liten bok så att jag även kan visa dietisten hur dagarna kan se ut. 
 

Kommentarer
Sofie säger:

Usch jag vill inte låta som värsta besserwissern.. Vill bara ge råd så hoppas du tar detta på rätt sätt :)
Fruktyoghurten innehåller väldigt mycket onödigt socker, likaså fruktyoghurten som ska vara lättyoghurt och även vaniljyoghurt (den innehåller lika mycket socker som fruktyoghurten. Det bästa är enbart turkisk yoghurt med typ bär eller naturell yoghurt med några bär eller helt naturellt, eller med nyckelhålsmärkta flingor. Vet inte hur illa ditt socker låg så det kanske inte spelar så stor roll men mitt låg på nästan 12 efter glukosbelastningen och jag vill bara dela med mig av mina erfarenheter. Vet att jag själv önskade att jag haft någon att fråga! Det andra tyckte jag såg bra ut, förutom kanske jordnötssmöret men det ska jag inte yttra mig om, vet inte vad det innehåller alls :) kaviar innehåller mer socker än exempelvis majonnäs så jag valde majonnäs på mina ägg, men kaviar går självklart bra i små mängder :)
När du läser på förpackningen så står det exempelvis: kolhydrader 38gram
Varav sockerarter 4.5 gram.
Det är det här med sockerarterna du ska kolla på :) är det under 5 gram är det bra!

Svar: Du låter absolut inte som en besserwisser, och du vet ju det här bättre än vad jag gör! Mitt socker var inte superhögt, typ på gränsen. Jag tror att om jag varit i Sverige hade de inte brytt sig så mycket, men i Belgien läggs mer vikt på kosten tydligen. :) Jag har bara i två msk fruktyoghurt och resten är turkisk yoghurt. Jag visste att det var "dåligt" men jag vill inte kasta bort nu när det ändå är inköpt. Jordnötssmör ska jag vara försiktig med, det var heller inte så gott, haha. TACK för råden! Kommer att komma till stor användning!
Snutten

2014-04-23 | 23:14:03
Bloggadress: http://oktoberbebis.blogg.se
Anonym säger:

Håller med om det Sofie skriver samt att du verkar äta förlite.... får du i dig tillräckligt med energi? (Kalorier?) Ser ut som bantningsmat?

Svar: OJ! Det kanske uppfattas så i och med att jag kanske inte skrivit kvantiteten tonfisk eller hur stor sallad osv. Men jag tycker verkligen inte att det är på bantningsnivå! Kanske kan göra mellanmålen lite större - för där känner jag faktiskt att det inte mättar som jag vill. Jag ska nog lägga till lite, med gott samvete nu när jag vet att det kan uppfattas som för lite. :) Kram!
Snutten

2014-04-24 | 06:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback