Fertilitetssnack

Idag är jag såå sugen på kaffe. Jag har faktiskt tjuvsmakat lite. Mest på andras kaffekoppar, men idag känner jag verkligen för att brygga eget till mig. Det är ju så jäkla gott. Och idag känner jag mig så hängig och trött. *gäsp* Har spenderat morgonen med bokföring och nu vill jag verkligen koppla av. Gah, kan jag sluta gäspa någon gång?!
 
Är det okej att fuska lite? Alltså jag brukar fuska med det mesta... godis på onsdagen fastän det bara är lördag som gäller. Använder fintröjan medan jag städer för jag vill ha på mig något snyggt. Smutta på lite kaffe fastän jag inte borde dricka alls. Men det här känns bara fel. Har läst massor om hur kaffe kan påverka fertiliteten. Trots att läkare säger att det är okej med en kopp då och då så känner jag inte att det är okej. Jag kanske är en av dem få som påverkas av en liten dos! Och eftersom vi tydligen har problem med att bli gravida så är det bra att undvika sådant som kan är negativt för fertiliteten.
 
Och sedan ska vi såklart inte bara koncentrera oss på vad som kan vara fel på mig utan vi får riktiga blickarna mot R också. Fungerar det inte denna månad med bisolvon så tycker jag att vi kan ta oss till en fertilitetsklinik. Eller ringa dit åtminstone. Kolla makens soldater, t ex. Det ska ju vara lagom enkelt, och så kan vi i alla fall utesluta att det ska vara något "fel" med honom. Vad tycker ni om den planen? 

Kommentarer
Hanna säger:

Dom säger att 300 mg (?) är okej vilket motsvarar 3 koppar om dagen.Så drick en kopp när du är sugen tycker jag :).Sen har ni ju faktiskt blivit gravida,så att det ska vara fel på R:s spermier är ju högst osannolikt :).Det tar i snitt 7-9 månader för ettnormalt fertilt par att bli gravida,och inom den ramen finns ni ju.Att det tyvärr sen blev missafall är ju tyvärr inget du kan påverka :(.Klart att man kan ringa mån och ställa dessa frågor men tror nog att dom inte kommer vilja hjälpa er då ni ju har fått plus ..Håller tummarna :).Kram

Svar: BRA kommentar! Det ger mig ett lugn! Fick dock rådet att testa R, men det kanske inte behövs? Kramar!
Snutten

2013-09-02 | 14:49:45
Bloggadress: http://nattstad.se/linnea83
Lin säger:

Ska man inte dricka något kaffe alls? Jag har för mig att 2-3 koppar/dag är helt ok! Men jag förstår dig om du inte vill riskera något... Vad finns det för "regler" gällande fertilitetsutredning i Belgien?

Svar: Ett års försökande och sedan får man utredning. Men jag har ju blivit gravid så då får jag vänta till mars istället. Hoppas dock att den inte lär behövas.
Snutten

2013-09-02 | 21:12:44
Malin säger:

Vet inte vad som krävs så att det räknas som en infertilitet men ni blev gravid som ledde till missfall, det var också tidigt? Och ni blev gravid på hostmedicinen, kanske är det värt att nämna det för kliniken där. Att ni har redan försökt ordentligt i halvår innan den missfallgraviditeten och nu har det gått några månader efter den.
Men hoppas att ni slipper dit i alla fall!

Svar: Ja, jag hoppas det också! Kram!
Snutten

2013-09-03 | 10:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback