Riktigt nöjd

Nu är jag tillbaka från läkaren. Jag har en riktigt bra och förstående läkare. Hon sa att man brukar mäta hormoner och hcg först efter tre missfall. Men så tog hon ändå mitt blodprov. Jag får svar redan i morgon om jag behöver ta utrogestan eller inte. Hon skrev även ut receptet för mig så att jag kan hämta upp det om det är så att mina nivåer är låga.
 
Kan ju faktiskt hämta ut medicinen redan idag, för är det verkligen så farligt att ta medicin trots att jag egentligen inte behöver det? Jag är i alla fall riktigt nöjd med samtalet, känner att jag har fått rätt hjälp och att jag är på väg mot en lyckad graviditet. Känner ni det också? ♥
 
Btw, brukar älska att ge blod, men denna gång gjorde det faktiskt ont. Så nu fungerar inte någon av mina armar... :(

Kommentarer
amanda säger:

Kommer de göras något ul för att fastställa när du blev gravid? Härligt att du fick en läkare som lyssnar! Tror dock inte du ska äta om du har normala nivåer då kan du säkert få för höga i stället :(

Svar: Jag har tänkt att göra det, men de rekommenderar att det görs när man passerat minst v6+0, alltså om 1 vecka och 2 dagar, för då har man även chansen att se hjärtat. Är jag gravid från förra gången är jag gravid i vecka 10+5, vilket innebär att jag inte missar chansen att göra NUPP-testet. Så jag tänkte väl boka tid till vecka 6+några dagar. Jag tror dock inte att jag är gravid från förra gången. Fick ju ett helt negativt test och blödde ordentligt i sju dagar... Känns för osannolikt.
Snutten

2013-10-29 | 16:26:14
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/duarmindrom/
amanda säger:

Jo det förstår jag. Spännande är ju inte alls långt kvar!Såg Zackarias hjärta slå i den veckan :)

Svar: Näää, är det sant! åh, vad jag längtar! <3
Snutten

2013-10-29 | 16:35:34
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/duarmindrom/
Malin säger:

Vad skönt för dig!! :) bra med en läkare som tar dig på allvar. och klart att det är er tur den här gången, det bara måste det ju vara! :D

2013-10-29 | 19:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback