Läkarbesök

Ringde till gyn och sa att jag var gravid. Hon sa att det kunde vara en graviditet från förra gången, men det enda sättet att ta reda på hur det ligger till är att undersöka mig. Jag undrade om hon kunde ge mig något som gör att jag slipper få ännu ett missfall. Då svarade hon att det inte går att undvika om det är dit graviditeten är på väg. Hon sa att jag kunde åka till vårdcentralen och kolla mina hormonhalter. Om det visar sig att något inte står rätt till ska läkaren skriva ut ett recept för "utrogestan". Någon som hört talas om det? Det är ett preparat med progesteron. Hoppas, hoppas, hoppas att jag får använda det. Och att det fungerar.
 
Ska till läkaren kvart i fyra. Hoppas att få min graviditet bekräftat. Hoppas att hcg-nivån är tillräckligt hög. Jag oroar mig mest för att jag har svaga streck. Förhoppningsvis är allt bra. Håll tummarna, jag ska snart iväg.

Kommentarer
Zandra säger:

Håller tummarna :) och tårna :)

Svar: Haha! Tack!
Snutten

2013-10-29 | 15:16:08
Jennie säger:

Jag fick utskrivet progesteronvagitorier när jag var gravid. Pga mina 3 tidigare missfall. Det är ett graviditetsbevarande preparat! Funkade kanon

2013-10-29 | 15:30:20
amanda säger:

Spännande! Hör av dig sen! Lycka till! Hoppas de gör vul!

2013-10-29 | 15:43:11
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/duarmindrom/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback