FU

Det har börjat en ny tjej i min språkkurs. Hon är gravid i femte månaden. Och så röker hon också. Mitt under lektionen tar hon upp en macka och säger: "Jag blir skithungrig från ingenstans ibland". "Ja, bebis måste ju också äta", säger läraren. 
 
Fuck you, säger jag. Fast inte så högt. 
 
Jag måste erkänna att jag tyckte det var mysigt att se hennes fina mage. Önskade henne all lycka... tills hon nämnde att hon röker. Då ville jag att hon skulle uppleva det jag varit igenom. Men det är bara taskigt. 

Kommentarer
Pelusa säger:

Har varit med om precis samma sak! Hade på jobbet en tjej som rökte och hon var gravid. Blev förbannad för hon skulle bara veta vad jag har gått igenom. Gjorde allt för att få ett levande barn! Så röker andra hur som helst...

2013-10-03 | 17:59:48
Bloggadress: http://mammapelusa.blogspot.com
Mandy säger:

Usch, jag mår så dåligt när jag ser gravida kvinnor röka. Jag har haft mardrömmar där jag har blivit tvingad att röka och känt mig helt förtvivlad efteråt..

2013-10-03 | 19:55:54
Bloggadress: http://mandyinmakeup.blogg.se
Lin säger:

Borde vara straffbart...

2013-10-05 | 14:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback