Bra värden.

Jag har pratat med läkaren nu. Hon sa att mina nivåer är helt normala. Progesteronet låg bra till. Normalt ska man vara mellan 18-44 och jag har ett värde på 35. Jag frågade om det kunde sjunka, och hon svarade ja. Jag frågade även om jag då kunde få ta medicinen i förebyggande syfte. Hon sa att det normalt inte är något problem alls, men att jag för säkerhetsskull skulle prata med min gynekolog. 
 
Jag fick dock inte tag i gynekologen, så jag ska ringa henne i morgon. Det känns otroligt skönt nu. Jag har inte heller bråttom med att få tag på medicinen, för jag har ju bra värden. Men jag ska höra vad gynekologen tycker. Kanske kan jag ta en tablett varannan dag istället för två/dag som läkaren skrev ut. Nu håller vi tummar och tår för att det ska gå hela vägen! Tredje gången gillt! Eller hur? 
 
Vi hörs imorgon. Jag tar en internetpaus för ikväll. Ska njuta av mina "bra-iga" värden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback