28 oktober

Hejsan allihopa! Tack för fina kommentarer! Er kan man alltid lita på! :) Jag är förstås väldigt glad över det svaga strecket... Men det går inte att jämföra med de tidigare testen. Det har inte varit samma typ av rena glädje. Jag vet inte varför, men antagligen har det att göra med de två missfallen jag har bakom mig. Det är som att jag förväntar mig att det snart ska komma blod. Och inlägget jag skrev i morse var i ren chock! Hade verkligen inte förväntat mig ett plus.
 
Har fortfarande inte berättat för R. Vill att det ska gå någon vecka eller så. Att jag ska kunna testa med det digitala testet innan. Jag vet att det är dumt. Av erfarenhet vet jag att jag kommer att behöva honom något otroligt när, förlåt OMnågot går snett. Jag är orolig, men mycket mer lugn om man jämför med förra gången. Jag gjorde ALLT RÄTT förra gången och jag kunde inte stoppa missfallet. Så det kommer att gå som det är menat. Såklart har jag redan börjat dagdrömma om bebisrelaterade saker, men det hör till. 
 
Vi hade sex 10 oktober, ingenting före det, ingenting efter det. Och det räckte gott och väl, fastän jag inte trodde det. Sedan har jag även druckit kaffe, nästan varje dag. Aldrig mer än en kopp, men ändå.;; Det är helt sjukt att det ens gick. 
 
Jag tänker också ringa till gyn i morgon och se om hon kan ta blodprov eller något, så att man kan kolla mina hormonnivåer. Och om det är något som inte är OK kanske hon kan droga ner mig eller något så att jag slipper få ett till missfall. Vad tror ni om det? Går det ens?
 
Jag oroar mig även för att strecket är alldeles för svagt for ett BIM+3-test. Men jag försöker lugna ner mig. Kanske testar igen i övermorgon. Men först ska jag ta och ringa till läkaren. Jag håller mina tummar så jäkla hårt just nu. Det här måste ju bara gå nu...

Kommentarer
amanda säger:

Tänkte också på det där med svagt streck men kom på att missfallet kan förskjutit ägglossningen och du tog ju inga ägglossnings test. Alltså kanske du inte är så långt gången. KRAM PÅ DIG <3

Svar: Men vi sexade bara en gång under perioden som jag hade kunnat bli gravid. Efter det... jag tror faktiskt inte vi hade sex efter det. Kanske en gång... Men minns helt ärligt inte.
Snutten

2013-10-28 | 19:48:07
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/duarmindrom/
amanda säger:

Men spermier kan leva 6 dagar vet du så hade ni tex sex den 10 kan du blivit befruktad den 16 de. Håll ut njut av annat så länge och försök att koppla av! <3

Svar: Du har helt rätt. Svårt att komma ihåg att det såklart kan vara så! Kram på dig!
Snutten

2013-10-28 | 21:40:32
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/duarmindrom/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback