Jämförelser

Jag har varit väldigt nyfiken på hur andra i min omgivinghet har upplevt sina graviditeter och förlossningar. Min mamma, t ex, blev väldigt illamående ganska omedelbart efter befruktning. Hon har aldrig fått missfall, vad hon vet. Hennes förlossningar har varit väldigt, väldigt långa och jobbiga. Fem dagars värkar med mig, första barnet. 
 
Rs mamma hade aldrig några symtom. Det var först när hon började känna av rörelser i magen som hon förstod att hon var gravid... Hennes förlossningar vet jag ingenting om. 
 
Men man kan ju inte veta om man kommer ha en liknande upplevelse som ens mamma... Jag hoppas i alla fall att jag ska ha det lättare än mamma. Vad som kommer hända återstår att se. Ska bli kul att jämföra ändå! 
 
Hur var/är det för er och era mödrar? 

Kommentarer
Sara säger:

Åååååh så glad jag blir av att kika in här och se denna nyhet! Kram till er!

Kräkreflexerna hade jag också, varje morgon vid tandborstningen så kräktes jag.

Min mamma och jag startade på samma vikt, gick upp lika mkt(10kg) vi gick ner allt lika fort(2 dagar)
Vi hade liknande graviditet förutom att jag fick hemsk foglossning vilket hon inte hade med något av sina 5 barn.
Däremot föddes hon mig 2 veckor för tidigt, och jag födde närmare 3 veckor sent.

Fick höra att det kunde vara barnets pappas gener som spelade in NÄR barnet skulle födas. I sambons familj går alla över tiden. Så det stämde ju:) eftersom det är barnet som startar förlossningen, inte mamman.

Kram

Svar: Vad intressant att läsa! Så himla coolt hur lika det kan vara, och varför det lilla som skiljer sig gör det! Tack för gratulationen! Kram!
Snutten

2013-11-10 | 22:08:58
Bloggadress: http://saurons.blogg.se
Annie säger:

Stort grattis!!

Jag mådde illa och spydde fram till sjunde månaden och sedan började det igen i åttonde månaden. Min mamma hade smått illamående de första månaderna med mig. Jag gick upp närmare 30 kilo och hade svåra problem med bäckenet, min mamma hade inga sådana problem.

Min son föddes två dagar innan beräknat och mamma fick mig dagen innan beräknat tror jag, så där stämmer något.

Annars fick jag inte en enda bristning på magen (och jag såg ändå ut som en aggro-flodhäst av den stora viktuppgången), och det fick inte min mamma heller under någon av sina graviditeter. Jag har hört att det är generna som avgör hur mycket bristningar man får :)

Lycka till, jag håller på dig!
Kram

2013-11-13 | 07:15:11
Bloggadress: http://varnojdmedalltsomlivetger.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback