Dröm

I natt drömde jag att jag var gravid i typ vecka 30. Eftersom jag inte skulle föda förrän många veckor senare så åkte R iväg på en affärsresa. Jag var ensam hemma. Rätt som det är känner jag värkar, och snart har jag fött ut en son. Han är världens sötaste! Men han är också så väldigt liten. Jag tycker att han är den sötaste bebisen jag någonsin sett! 
 
Jag minns att jag försöker amma, och tydligen är det inte så svårt. Det konstiga är att jag inte har bråttom till sjukhuset, utan jag bara chillar med ungen hemma.. 
 
Sedan jag började blogga har jag redan drömt om att föda barn, hela tre gånger! Samtliga gånger har jag aldrig upplevt att det gjort "ont" av att föda. Det har gått väldigt smidigt. Jag undrar om det är en "önskedröm" eller om det är för att jag ännu inte känner till den smärtan... Men ja... Jag brukar faktiskt inte tänka på att det kommer göra helt fasansfullt ont. 

Kommentarer
Lin säger:

Ja, det gör ju ont men du kommer fixa det strålande! Jag själv var mest "taggad" inför min förlossning, men löste ändå boken "Att föda" av Gudrun Abascal och den råder jag alla förstföderskor art läsa!! Vare sig man är rädd, orolig eller taggad inför förlossningen! LÄS!! :)

Svar: Beställd! :D Kram!
Snutten

2013-11-09 | 21:25:10
Anonym säger:

Jag har också haft underliga förlossnings drömmar. Jag drömde att jag födde snabbt och lätt ett platt barn, platt som ett papper, men redan nästa dag var barnet enormt (i samma storlek som ett 4 årigt barn) och satt vid bordet och prata politik! Haha

Svar: HAHA! Underbart!
Snutten

2013-11-10 | 11:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback