Ten Things

Här är ett lite roligare typ lär-känna-mig-lite-bättre-inlägg! Tio konstiga/pinsamma saker jag gör. Jag älskar att få se liknande inlägg i mina favoritbloggar och kom på att jag själv aldrig gjort en sån lista. Tänkte försöka mig på ett idag.
 
 
1. Musikvideo-drömmande: Snälla, säg att jag inte är ensam om att låtsas att jag är med i en musikvideo på mina promenader. Jag går runt och mimar, tänker på eventuella kameravinklar.. Det är så pinsamt att jag dör. 
 
2. Sömnproblem: Jag KAN inte sova utan R. Det går inte. Det har blivit ett beroende, som jag mer än gärna skulle bli av med! R har dock inget problem med detta, vilket irriterar skiten ur mig. Inte OKEJ!
 
3. Pratar med mig själv: Den här listan blir bara konstigare och konstigare... Det här händer oftast när jag känner mig ensam. Pratar med mig själv när jag lagar mat, när jag städar... Men det mest pinsamma av allt... Jo, jag kan stå och prata med mig själv i spegeln! Jag njuter jättemycket av mitt eget sällskap, och jag skulle lätt bli kompis med mig själv om det gick. Det kanske går. Eller, det kanske jag är redan. 
 
4. Kissandet: Jag har svårt att "hålla mig" när jag skrattar. Jag behöver inte ens vara speciellt nödig... Det kommer bara några droppar, men så jävla ofräscht. R är en av de få personer som får mig att skratta så att jag pissar på mig. Fan... om jag bara vetat detta innan vi gifte oss.
 
5. Läs-nödighet: Jag kan INTE bajsa om inte jag hittar något att läsa medans... Det har varit så... enda sedan jag lärde mig läsa. Hade alltid en bok på toaletten när jag var yngre. Det är jättejobbigt när jag är hemma hos andra. Då läser jag på schampoo/tvål/tvättmedel-flaskor. Allt läsbart går bra. Jag behöver inte ens förstå det jag läser. Det kan vara nederländska, franska, norska... Bara jag känner till bokstäverna. Jag brukar också ha högläsning inne på toaletter. Hittar jag inte något att läsa kan jag inte känna det tryck som krävs för att få ut bajskorven. 
 
6. Avsky för fötter: Inte bara mina egna, som jag tycker är extreeeemt fula. Jag hatar fötter överlag. Jag tycker dock om Rs fötter. De är fina! Det här är också något jag känt sedan jag var liten. 
 
7. Superhjälte: När jag var liten låtsades jag att jag var en superhjälte vid namn: "Mikrovågs-ungen!" (Inte UGNEN alltså... utan UNGEN!) Min superhjälte-outfit? Jo... en grön badräkt över vad det än var jag hade på mig. Jag önskar att jag hade en bild på detta... men jag brände upp bevisen för omkring sju år sedan. 
 
8. Tankeläsare: Jag och mina syskon kan på riktigt läsa varandras tankar... Jag kunde gå in i badrummet en morgon och ha en låt i huvudet. När jag kom tillbaka till mitt rum så nynnar min syster på samma melodi. Vi hade inte diskuterat om detta innan! Under modersmål-lektionerna brukade vi köra en lek som hette "20 questions". Det går ut på att jag tänker på en sak och sedan ska de övriga kamraterna gissa. En gång frågade min bror mig... "är det ett djur du tänker på?" Jag svarade ja. Nästa fråga: "Är det en sköldpadda?" Ja, det var det. Vår lärare och kamrater var alltid så chockade över hur snabbt vi kunde gissa oss till rätt svar. Jag har aldrig tyckt att det var konstigt tills folk började påpeka detta för mig. Jag vet att jag antagligen överdriver med att säga att det är tankeläsning. En känsla kanske är mer korrekt. 
 
9. Spökhistorier: När jag berättar en spökhistoria så blir jag själv skrämd av det jag berättar. Jag ryser och tycker det är sjukt obehagligt, samtidigt som jag njuter av att se hur de andra blir rädda. 
 
10. Nykterist: Jag dricker inte alkohol. Jag har aldrig druckit alkohol... Det brukar folk tycka är konstigt. 
 
 

Kommentarer
Lin säger:

Haha, du är ju för rolig! :)

2013-05-02 | 13:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback