31 Maj

 
Nu har jag tagit min folsyra. Ibland känns det dock som att jag inte är riktigt redo att försöka igen. Jag ska inte försöka ta reda på ÄL eller räkna dagar denna månad. Blir det så blir det, och annars blir det storsatsning nästa cykel istället. Min mamma, och fleeeera andra har sagt att jag ska vänta minst ett halvår innan jag försöker igen, så att kroppen ska återhämta sig. Men jag vet inte. Jag orkar inte vänta så länge. 
 
 
Nu har mensen också tagit slut. Äntligen. Hela sju dagar höll den. Det ska bli intressant att se hur denna cykel blir. En annan grej som jag gått runt och tänkt på är att om jag nu blir gravid igen så ska jag absolut inte berätta för folk. Alltså... jag känner att jag inte ens behöver berätta även om vi passerat vecka 12. När magen börjar synas kanske vi kan göra det officiellt. Jag vill verkligen inte gå igenom ett till missfall med en ledsen publik. Ska bara övertala R att det inte är så viktigt att berätta för någon. 

Kommentarer
Lin säger:

Ett halvår behövs verkligen inte för kroppen att återthämta sig. Eller jo, om man genomgår plötslig spädbarnsdöd i typ 8e månaden och måste föda ut det döda barnet (Gud förbjude...). Men vid ett tidigt missfall så rekommenderar iaf svenska läkare att man avvaktar en cykel innan man blir gravid igen, och det har du ju gjort nu.
Sedan är det ju skillnad om man behöver ett halvår på sig för att återhämta sig psykiskt, då spelar det ju ingen roll i vilket skede missfallet skett...
Lyssna på dig själv, helt enkelt! :)

Och folsyran är ju som sagt bra att ta oavsett.
Kram!

Svar: Stor kram! Tack! Jag känner mig redo, men jag vet inte... Det är en del av mig som vill vänta. Jag förstår verkligen inte varför. För jag ÄR ju redo. Jag har ingen annan anledning till varför jag skulle vilja vänta. Det känns bara som att det går för snabbt.. av någon anledning. Konstigt. Jaja, får se hur det blir. :)
Snutten

2013-05-31 | 21:30:05
Bloggadress: http://babybake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback