Symtomsammanfattning

Tänkte faktiskt ta och skriva en liten symtomsammanfattning för denna månad. Kanske är det bara intressant för vissa att läsa, men framförallt kanske någon vill ha något att jämföra med...  Jag tycker i alla fall att det är väldigt intressant och kul att höra hur någon annan upplevt tiden innan plusset. 
 
 
Bröstvårtorna: 
Jag borde skriva ett långt tacktal till mina bröstvårtor. "Ni gav mig hopp när ingen annan kroppsdel hjälpte mig... " etc. Jag borde - men det ska jag inte. Det blev hårda och känsliga. Märkte av detta fyra dagar innan BIM. Blev alldeles förundrad av detta symtom. Och det var så ovanligt för mig. De var aldrig såhär känsliga. Att R också reagerade på detta symtom utan att jag sagt någonting fick mig att hoppas ännu mer! Bekräftelsen gjorde så att jag vågade hoppas lite till. Nu, BIM+3 känner jag att bröstvårtorna lugnat sig lite. Känner faktiskt inte att de är så hårda och känsliga längre. Brösten värker inte heller så mycket som för ett par dagar sedan. (Blev lite orolig här nu, men jag släpper det.) Det kan ju vara så att jag bara vant mig, eller att brösten vant sig. De gör ju det. Men såhär snabbt visste jag inte. Vi får hoppas att det är pga det och inte en minskande hormonhalt. 
 
 
 
Urinering: 
Jag upplevde att jag var tvungen att gå på toa oftare, men det har varit ett symtom innan mens också. Sedan igår har det blivit mycket mer påtagligt, blir kissnödig en timme efter tömning. Jag skrev att jag inte upplevt någon "frekvent urinering" men det jag menade var att det inte var mer än det "normala" kring mensetiden. 
 
 
 
Mensvärk: 
Första gången som jag skrev om mensvärken var precis en vecka innan BIM. Aterigen, av erfarenhet, vet jag att min mensvärk börjar precis en vecka innan BIM. Gör ont typ två gånger om dagen fram tills mensdagen. Så när jag kände av den gav jag nästan upp direkt. Allt stämde ju med värken och tiden. Det som var lite annorlunda var att denna värk avtog med tiden... Och runt BIM tog den slut helt. Det brukar normalt alltid öka i styrka och frekvens, men inte denna gång. 
 
 
Ökad aptit: 
Såhär skrev jag i bloggen: "Just det! Glömde skriva att jag är jättehungrig jätteofta. Men jag brukar faktiskt bli det också när jag närmar mig mens. Sedan faller aptiten under mensveckan." 
Vågade absolut inte lita på detta symtom. Jag brukar bli hungrig innan mens, men det var lite överdrivet denna gång. Jag kunde äta och vara hungrig typ 1 timme senare. Och det är en såndär hunger man inte kan kontrollera. Och magen känns helt tom. Det är just det som händer just nu. Känner att jag behöver äta, men tycker att jag ätit rätt ordentligt och jag borde inte vara hungrig.
 
 
Flytningar: 
Jag har haft VÄRSTA torrperioden den senaste tiden. Har inte haft så mycket koll efter att ha blivit besviken på att jag inte haft ÄL-flytningar. Men det enda jag märkt är att det är typ sahara där nere. Det har aldrig varit så torrt! Vet inte, men det verkar som att de flesta har vita mjölkiga flytningar vid graviditet. Still to come, maybe? 
 
 
I think this is it. Just det, på morgonen när jag borstade tänderna igår och idag fick jag kväljningar. Har ingen aning om varför. Igår tänkte jag: "sluta larva dig, fan vad du är jobbig!" Men idag, efter plusset kände jag att det ändå måste vara något som får mig att reagera sådär. Har aldrig upplevt det tidigare. Och det kommer helt spontant. Jag hade inte så jättemycket att gå efter, kan jag tycka. Men visst, det blir tydligare efter plusset. Då är det lättare att lita på symtomen och förstå de tidigare diffusa tecknen.

Kommentarer
• Amanda • säger:

Grattis va kul önskar er all lycka till!!
Jag hade jätte jobbigt första 20 veckorna med illamående och kräkningar och att borsta tänderna var super jobbigt spydde nästan varje gång... :)
Kram och grattis igen!!!!!!!!! Blir ett novemberbarn då? Adrián föddes 21 november och det var typ för ett år sen jag testa och fick plus :))!

2013-03-23 | 01:35:11
Bloggadress: http://anpluscj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback