Cykeldag 24

Jag mår inte så bra idag. Det har varit mycket huvudvärk och min hals gör sååå ont! Mina halsmandlar har svullnat upp och jag tror att det beror på en infektion. Alla råder mig till att gå till läkaren igen och jag lovade R att jag skulle ringa och boka tid. Men jag har inte kunnat göra det. Tyckte att det är onödigt och framförallt jobbigt! 
 
Förklarade det för R när han ringde mig. Han frågade vad den egentliga anledningen var för att jag inte gick. Och jag insåg att jag var tvungen att säga det... Var det en infektion skulle läkaren skriva ut antibiotika. Då skulle jag vara tvungen att be om antiobiotika lämpad för gravida. Jag tyckte att det är pinsamt när jag inte ens är gravid. Tvekade först när jag insåg att jag behövde berätta för R, men jag gjorde det ändå. Precis som det är skrivet. Jag berättade att jag tyckte att det var jobbigt. 
 
När kommer du få reda på om du är gravid då? frågade R. Jag sa att det kunde dröja, att jag skulle ha mens om lite mer än en vecka. Men att det faktum att jag varit sjuk kan ha gjort att det dröjer flera dagar innan mensen kommer igång. Så om minst två veckor lär jag veta med säkerhet.
 
Det känns så skönt att han stöttar mig igenom det här, och förstår att det är jobbigt. Det känns bra att han inte tvingar mig till att göra något just nu. Att han förstår! När jag blir gravid kanske det inte kommer som en överraskning för honom, som jag hade planerat förut. Han lär fråga och vänta och undra om dagen då vi båda vet med säkerhet att vi väntar barn. Men jag behöver hans stöd just nu. Det är bra att han är med till 100 % när det gäller planerandet nu... Jag har ju varit ensam om det i mer än en halvår. Det är dags att jag delar med mig av gnagande känslor just nu med honom.
 
Han hanterar ju det mycket bättre än jag trott! Jag trodde tidigare att bloggen och ni läsare var de enda som fick ta del av denna period av mitt liv. Det känns obeskrivligt skönt att jag nu börjat öppna de känslorna för R också. Han behöver inte veta allt. Men det känns skönt att han vet det mesta. 
 

Kommentarer
Lin säger:

Men vad skönt att han tog det så bra och att du delade med dig av dina tankar! Han är ju oxå delaktig i det där, och det gäller ju att dela både på lyckan och sorgen!
Hoppas du kryar på dig nu, tramsigt att vara sjuk ju! ;)
Kram!

Svar: Sååå tramsigt! Jag vill bara bli frisk just nu! :( Kram på dig!
Snutten

2013-03-08 | 23:24:28
Bloggadress: http://babybake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback