6 Mars

Jag har under mina sjukdagar tagit en hostmedicin som inte lämpar sig för gravida... Nu när jag närmar mig BIM kanske jag ska ta och avvakta? Låta bli att ta tills mensen kommer liksom. Man vet ju aldrig... 
 
Jag har faktiskt lite ont i magen just nu. Som mensvärk. Och det hjälper mig ju inte fatta vad som är på gång ett dugg. Jag håller hoppet väldigt lågt denna månad faktiskt. Det hjälper inte att jag hoppas. Kanske hade jag varit mer pepp om jag känt mig frisk. Faktum är att det är det enda jag borde koncentrera mig på... att bli frisk. Nu har jag mått dåligt alldeles för länge. 
 
Har haft dåliga tankar också. Nu när jag har varit sjuk, och om jag kanske är gravid så kanske det är fel på barnet. Att det blir missbildat eller ofriskt på grund av att jag har varit ofrisk. Jag vet hur det låter (helt banalt) men jag tänker faktiskt så långt. Jag tänker att hostmedicinen kanske redan skadat fostret. Att jag antagligen får missfall även om det hade gått denna gång. 
 
Ibland kan jag ångra att vi ens försökte denna månad...

Kommentarer
Lin säger:

Men gumman då! Inte ska du tänka så! Vad är det för hostmedicin? Och som jag skrev sist, medicinen kanske inte lämpar sig för gravida men du är ju faktiskt inte gravid än. Det tar ju några dagar efter ÄL för ägget att fästa och det är nog inte bra att ta sådana mediciner i höga doser under en längre tid. I ditt fall så rör det ju sig bara om några dagar, INNAN du ens blivit gravid.
Slå bort de där dumma tankarna och försök tänka posistivt! JAG hoppas iallafall att det tog sig för er denna månaden! ;) Kramar!

Svar: Ja, jag slår bort de dumma tankarna och ska försöka tänka positivt! Kramar!
Snutten

2013-03-06 | 14:14:57
Bloggadress: http://babybake.blogg.se/
Anonym säger:

Barnet blir inte missbildat för att du är sjuk, tvärtom ökar chansen att bli gravid har jag läst, minns ej vart just nu tyvärr, men då koncentrerar sig kroppen på att bota infektion i övriga delar av kroppen, istället för att stöta bort det som fastnar i livmodern =)

och gällande medicinen, så får fostret inte näringen från dig ännu iallafall =)

Svar: Jag blir så glad av din kommentarer! Jag blir koko i hjärnan och man tänker saker som är helkonstiga, så dina ord räddade mig från att bli helt galen denna kväll! Tack, fina du! <3
Snutten

2013-03-06 | 17:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback