Utväxt

Ursäkta mitt obloggande. Jag har varit ute på stan för en gång skull. Handlat presenter och saker till R. Och lite saker till mig, host, ansiktsmask och säkerhetsnålar, host. På vägen tillbaka träffade jag på min granne och hon undrade vad jag hade köpt. Joo, lite presenter och så (jag utelämnade min ansiktsmask, mest för att hon inte har med det att göra, men också för att jag ville förtydliga min generositet). Då säger hon: "Just det, du ska ju på bröllop. Men hörru... Ska du inte göra något åt ditt hår?" *pekandes mot min utväxt*
 
Först skrattade jag... alltså framför henne. Jag sa att jag inte hinner med det innan jag åker och att jag gärna vill. Sedan grinade jag. Detta var när jag kommit hem och gömt mig under täcket. Vad är det med eeeen liten "oskyldig" kommentar som gör att man genast känner sig så jäkla ful? Funderar på att färga håret hemma, men det har jag aldrig gjort tidigare. Och vet inte om det kommer ta på mitt svarta hår. Och då färgar jag ju bara håret som redan är färgat. Gah. 
 
Jag funderar även på att raka av det lagom till bröllopet. Eller typ... sätta det på eld eller något.
Snälla, säg att det inte är så hemskt...
 
 

Kommentarer
Isabelle säger:

Det är ju en modern ombre! ;)

2013-06-26 | 11:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback