Hästgalen

Hur länge som helst har jag varit så jävla irriterad på att jag aldrig kunde hitta en joggingrunda där det inte körde förbi massa bilar. Och där vägen inte lutade snett mot höger så att höger skinka tröttnade. I flera dagar har jag och min granne joggat genom staden för att hitta en väg som passar för just det ändamålet. Igår frågade jag henne vad som var bakom "den där bron"? Hon hade aldrig korsat den bron, sa hon. Jag bestämde att vi skulle göra det idag. Vi kom in på en liten lantväg. En liten asfalterad lantväg! Det kändes som att jag var i Sverige! Ni fattar inte hur underbart det var! 
 
Jag kan inte heller förstå att jag bott i den här staden i 2 år och aldrig hittat det här stället. Den är perfekt att jogga igenom och längs vägen hittar man kor, getter, hundar och min personliga favorit: hästen. Det fanns stora hästar men även små ponnys. Det bästa är att de är så uppmärksamhetskåta! Och hungriga! 
 
Idag ska jag försöka få med mig R så kan vi se var vägen leder oss. Denna runda tog oss 1 timma 20 minuter, varav vi joggade 40 min. Härligt! Jag var skitsvettig och trött som fan när vi kom tillbaka, precis som det SKA va! 
 
Jag och min rumpa.
Finen.
Hihihi, påminner mig om R.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback