BIM-5

Hejsan, fina! Nu börjar jag bli riktigt nyfiken på om jag kan vara gravid eller inte. Jag har varit väldigt trött de senaste dagarna, men tror att det mest berodde på mina löprundor. R sa att jag skulle vara försiktig men träningen för "man vet ju aldrig". Jag blir lite orolig. Om jag faktiskt är gravid kan det inte vara så bra att köra så extremt... trots att man brukar säga att vana joggare kan fortsätta jogga så länge det känns bekvämt. Men i och med att jag redan genomgått ett missfall tror jag nog att jag ska sluta OM jag får ett plus. Men just nu känns det inte som att det har tagit. Vi får väl se!
 
Har haft mensvärk både igår och förrigår. Vet såklart inte vad det kan betyda. Har dock inte haft den torrperiod jag upplevde vid förra graviditeten. Det har inte varit särskilt torrt alls. Så jag ska inte hoppas alltför mycket. Samtidigt behöver ju det inte betyda att jag absolut inte kan vara gravid. Hehe. Så jag kan väl hoppas lite? 
 
 

Kommentarer
Puma säger:

Jag håller tummarna att det tagit sig!

Vad gäller träning har min läkare sagt att jag ska träna men inte köra hårda pass, dvs jag ska kunna prata. Så det är nog inga problem att löpträna. Men du kanske inte behöver ge järnet :-)

Svar: Ska tänka på det! Känner att jag har det ganska svårt att prata under joggingen, kanske är PW ett bättre alternativ? :)
Snutten

2013-06-19 | 13:33:41
Bloggadress: http://drommenom.blogspot.se/?m=1
Lin säger:

Klart du ska hoppas! Vad vore vi utan hoppet?? :) och träna du på, behöver ju inte köra maxpuls men lite jogging är bara bra för dig! Men lyssna på kroppen och sinnet, är du orolig så skit i träningen! Kram

Svar: Bra råd! Jag ska ta det lite lugnare känner jag. Kram!
Snutten

2013-06-19 | 14:28:56
jenny säger:

Vad spännande att följa dig! Jag och min man ska börja försöka få ett plus efter att den här mensen är över :) håll hoppet uppe och glöm inte att du skrev att ni faktiskt bara gjorde 2 riktiga försök innan förra plusset. Kramar

Svar: Vad roligt! Hoppas att det blir ett plus med en gång! :D Kram!
Snutten

2013-06-19 | 20:42:31
Puma säger:

Tror nog att du kan jogga på om du är van att träna. Det man brukar säga är väl att man inte ska träna så hårt att det blir för lite syre till musklerna för då finns det ev risk att även moderkakan och därmed även barnet får för lite syre. 70 % av Max brukar vara rekommendation eller att man i alla fall kan prata hyfsat. Då är man ju på den säkra sidan att inte få syrebrist i musklerna. Men är du van att träna kan du säkert ligga på 75-80 bitvis utan att få syrebrist.

Jag håller verkligen tummarna!

2013-06-20 | 06:13:00
Bloggadress: http://drommenom.blogspot.se/?m=1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback