Varje Dag

Jag och R har haft sex varje dag i drygt en vecka. Satt och läste lite om UVI när jag snubblade över ett "tips" för att öka chanserna att bli gravid. "Ha inte sex varje dag utan varannan dag som mest. 2-3 dagar i veckan räcker."  Det är dumt, jag vet men jag blev orolig över det faktum att det kanske inte bildas tillräcklig spermiemängd för en graviditet. Kan för mycket sex verkligen sabba ens chanser?
 
Jag har inte riktigt koll på detta. Läst lite på olika hemsidor och den ena sidan säger att det INTE är bra. Den andra att det inte spelar någon roll alls och att sex varje dag gör att det bildas nya spermier snabbare. Att kroppen blir van vid det. 
 
Jag tror att jag börjar bli orolig och har börjat tänka alldeles för mycket. Dags att lugna ner sig och försöka att inte tänka så mycket på det.
 
Jag är orolig över att bli orolig. Blir jag det så blir min cykel längre och konstig. Och det vill jag ju inte såklart. 

Kommentarer
Lin säger:

Åååh, jag känner igen det där med...

Och det där med spermierna... forskarna säger olika saker. Men du kan istället se det från andra sidan, skulle ni inte orka eller hinna ha sex varje dag så är det ingen ko på isen. Det räcker ju faktiskt med varannan, och vissa säger ju t.o.m var tredje dag.

FÖRSÖÖÖK att inte oroa dig för mycket.. fokusera på skolan eller träning om du behöver avleda tankarna en stund :)

Svar: *försöker med allt jag har* (misslyckas totalt). Nä, jag ska ta och lugna ner mig lite faktiskt. Det är så otroligt lätt att vandra tillbaka. Nästan så att det är tankarna som styr mig!
Snutten

2013-01-31 | 14:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback