Sammanställning: Försöken

Blev lite chockad när jag insåg att det var SEX månader sedan vi bestämde oss för att försöka. Eller ja. Jag bestämde mig. R var inte riktigt med på noterna (inte för att han är efterbliven, utan jag lät honom inte vara med på noterna). 
 
Försök nr 1: I början av augusti slutade jag tveka på om vi skulle försöka eller inte. ÄL kom i mitten av månaden, tidigare än jag trott att den skulle komma. Vi hade sex dagen efter ÄL, men avbrutet. Han kom alltså inte i mig. Det där är inte optimalt om man vill bli gravid kan jag ta och påpeka. Mensen kom den sista augusti. 
 
Försök nr 2: Kände inte av min ägglossning alls när jag förväntade mig att jag skulle göra. Men vi sexade på som vanligt. Jag trodde att den hade passerat utan att jag känt av den. Men den 19 September hade jag ÄL-känningar och ÄL-sekret. Vi missade att mysa den dagen. Och dagen efter. Jag hoppades att det skulle räcka med sexet fem dagar tidigare. Det gjorde det inte. BIM+7 kom mensen. Innan dess hann jag ta x antal negativa graviditetstest. 
 
Försök nr 3: Den 6 oktober hade mensen behagat sig komma. 22 Oktober hade jag ÄL (tror jag) som vi prickade in (tror jag). Här är en sammanställning från min blogglogg.
21 okt -  ägglossningsont i magen, sexade
22 okt -  fortsatt ont i magen, sexade inte
23 okt -  ingen ont i magen...
5 nov  - BIM
8 nov  - Testdag!!!
Mensen kom sedan 11 november, BIM+6
 
Försök nr 4: Blev inget ordentligt försök. Vi hade besök under helgen jag hade ÄL och fick inte till det innan dess. Visste att det inte skulle bli något, var inte särskilt hoppfull. Ändå gjorde det ondare än någonsin att få mens i mitten av december. 
 
Försök nr 5: Blev inget försök heller för jag och R var ifrån varandra. Han var här och jag var i Sverige. Vi sexade inte heller speciellt mycket just eftersom vi var borta på besök.  Mensen kom 13 januari. 
 
Försök nr 6: Nu är jag här och har kanske eller kanske inte ägglossning. Ska det gå denna gång?
 
Nu efter denna sammanställning inser jag att vi faktiskt bara haft ett eller två ordentliga försök. Det är inte mycket alls. Även om sex månader låter jättemycket! Jag har ingen anledning att oroa mig överhuvudtaget! Eller hur?


Kommentarer
Lin säger:

Precis! Det är ju det jag försökt säga!
Gå "all in" så är du snart på tjocken! :)

Svar: Hihi! Det får vi hoppas att jag är snart!
Snutten

2013-01-30 | 14:15:15
Bloggadress: http://babybake.blogg.se
Sussi säger:

ABSOLUT inget att oroa dig för! =)

Vi körde på oskyddat från januari 2012 och trodde att det skulle hända när som helst... Men när inget hände på månader så bestämde jag mig för att "fuska" med ÄL-test.

Trots stenkoll på ÄL så tog det oss ändå tre ordentliga försök innan vi fick det där plusset i september 2012..

Svar: Tack! Det var precis det jag behövde höra! Ibland glömmer jag bort att det faktiskt inte är så enkelt.
Snutten

2013-01-30 | 15:58:05
Bloggadress: http://www.tussilulls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback