Saknad

Jag är kvar i Stockholm till den 18e. Sedan ska jag tillbaka. Det har varit en lång paus och jag saknar R.

Kollade på TV och under reklampausen var det reklam för blöjor... Såg bebisen och fick en så hemsk känsla i magen. Tänk om det aldrig går för oss...

När jag pratade med R sa han att han misstänkte att hans bästa vän och hans tjej ska ha barn. Varför? Jo, kompisen, J, hade frågat R när vi skulle börja bebisbakandet. R menar att man inte frågar om man inte själv går och tänker på det. Faktum är att hans tjej även frågade mig om detta och skojade om att vi skulle börja försöka tillsammans, minns ni? Tror bestämt att jag skrev om det. Förutom detta fick R reda på att han tagit med hans tjej till sjukhus.

R sa i alla fall med en otroligt ledsen röst att han inte ville hamna efter J. Att han ville sätta igång nu och ha barn. Jag skrattade och frågade honom om det var den enda anledningen för att skaffa barn. Var detta en tävling?

Nej, detta är inte en tävling.

Varför känns det som att jag redan förlorat?

Kommentarer
Mandy säger:

Jag har har suttit under dagen och läst igenom de flesta av dina inlägg och verkligen fastnat i din blogg. Jag känner igen mig i mycket tankar du har. Jag har också känt mig ledsen över att man känner sig osäker på om det kommer gå eller inte. Men jag tror säkert att det kommer att bli vår tur snart om vi bara håller ut lite till. Jag önskar er all lycka till och håller tummarna för att ni får ett pluss snart!<3 Kram

Svar: Tack! Vad snällt! Jag hoppas att det löser sig för oss båda! Kram!
Snutten

2013-01-05 | 00:26:06
Bloggadress: http://mandyinmakeup.blogg.se/
E säger:

Har läst din blogg ett tag nu. Jag tror att ni tänkte för mycket på att ni ska skaffa barn. Jag och min sambo har försökt i över ett år med att få barn utn resultat. För 4månader sen så sa vi att vi skiter i det. Vi brydde oss inte. Händer det så händer det. Och idag är jag i 10+2. Keep it strong. Det löser sig!

Svar: Åh! Grattis! Ska försöka låta bli att tänka .)
Snutten

2013-01-05 | 09:22:10
Lin säger:

Passa nu på att vila upp dig och ta vara på tiden med familjen så att du återvänder med full kraft och ny energi!

Prata mycket med R om hur du känner, och få gärna honom att berätta hur han känner. Det är väl mitt råd.. att försöka "vara starka" inför varandra vet jag av egen erfarenhet inte är bra för förhållandet. Ni ska ju stötta varandra och kämpa ihop! Försök i nuläget att ta en dag i taget och försök att fokusera på positiva tankar!
Du och R har ju knappt ens prickat in ägglossningen de senaste cyklerna, och jag tror att gör ni det så kommer ni med få ert plus snart!

KRAM!

Svar: Det är sant! Vi HAR INTE prickat ägglossningen! Jag glömmer det ibland,,, sedan vi "bestämt" oss för att ha barn känns det som att det är allt vi gör... konstant. Så är det ju inte.
Hoppas också att vi får ett plus snart! Kram på dig!
Snutten

2013-01-05 | 19:32:43
Bloggadress: http://babybake.blogg.se
Sussi säger:

Åh :( Känner så väl igen mig i dina tankar... En månad när jag var som mest ledsen över att det inte hade blivit någon bebis så fick jag veta att 3 av mina vänner/bekanta väntade barn... På samma dag! Jag blev så knäckt. Och det kändes verkligen som att det aldrig skulle gå för oss och att det aldrig skulle bli vår tur...

Efter att ha gråtit ögonen ur mig i flera månader så orkade jag bara inte längre. Samma hemska besvikelse varje månad och jag märkte att det började bli jobbigt för min sambo oxå att se mig så ledsen. Och då sa jag ,som någon ovanstående också skrivit, "nu skiter vi i det här. Och då gick det. Vi slappnade av, åkte på semester, drack och bara njöt av livet. =)

Svar: Jag kan inte tänka mig att få reda på att tre bekanta är gravida när jag själv försöker! Det gör nog riktigt ont :(
Jag vill ju verkligen "skita i det", och jag tänker inte alls på det lika mycket som tidigare, men ibland slår tanken mig och det kan man inte göra något åt...
Snutten

2013-01-06 | 00:24:34
Bloggadress: http://www.tussilulls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback