Jag tackar för era peppande kommentarer, de flesta hjälper mig något otroligt! Och jag ÄR verkligen tacksam. När jag får höra att R och jag inte försökt så mycket, inte prickat ÄL, inte försökt länge alls - det sätter verkligen saker i perspektiv! Jag menar, de två senaste gångerna har vi ju inte ens försökt! 
 
Jag erkänner att jag blev hysterisk där ett tag... alla blev ju gravida! Den senaste tiden har två av mina vänner blivit gravida. En av dem, vet jag med all säkerhet, ville definitivt vänta ett år till innan hon blev gravid. Men så vart det inte. Jag känner en press, ja, men den senaste tiden har jag vid väldigt få tillfällen faktiskt TÄNKT på barn. I och med bloggen (som egentligen skulle varit en plats där jag kunde frigöra tankar kring graviditet och planering när det behövdes... Och inte en plats där jag skulle forcera fram tankar kring ämnet för att få ut ett inlägg)  så har jag kunnat gotta mig ner i tankarna kring barn och graviditet. Det blev liksom en ständig påminnelse istället för en frigörelse.
 
Som ni ser nu har inläggen minskat drastiskt - därav tänker jag inte lika mycket på att bli gravid! Så jag vet inte vad jag kan göra mer! Jag VILL uppdatera mer, för jag tycker så mycket om ER och den feedback jag får. Jag får så otroligt bra råd! Men mitt liv kunde inte kretsa kring att skriva inlägg om att bli gravid! (Fast jag vill!)
 

Kommentarer
Lin säger:

Herregud, gör det som du mår bra av! Blogga om du VILL, vi finns ju kvar ändå :)

Och angående bäbisfabrikandet, ÄL och allt så var det lite speciellt för mig och A...
Vi jobbar båda skift och eftersom man någorlunda kan gissa under vilken vecka som ÄL bör dyka upp så försökte vi planera våra scheman så att vi skulle kunna ha sex minst varannan dag, helst varje dag när väl ÄL var konstaterat. Det var inte tal om att någon av oss åkte iväg och hälsade på någon kompis över en helg eller liknande.. det kan tyckas tråkigt att schemalägga sexet så (och det var det oxå ibland!), men vi försökte göra det till en rolig grej och skrattar mycket ihop. Få till en snabbis här och där, lyxa till det med några fina underkläder, tända ljus och schysst musik. Det gäller att gå all in, när man väl bestämt sig! :)

Jag tänker på er!

2013-01-09 | 17:42:26
Bloggadress: http://babybake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback