22 Februari

Går igenom lite gamla mail från tiden jag precis börjat gilla R. Det är jättemysigt. Känner mig nostalgisk. Känner mig som som 15 igen. Hehe. Vi var bra gulliga på den tiden. Numera mailar vi sällan till varandra, så jag skickade precis ett kääärleksfullt mail till honom.
 
 
Angående det där med kommentaren från hans mamma... Kan hända att jag överreagerade lite angående det HON sa... Hon vet ju inte om att vi försöker. Däremot borde R ha gjort det tydligt för henne att kommentarer av den sorten inte uppskattas alls. Inte av honom och inte av mig. Det har jag nu tagit upp med honom, så det är löst. Han fattade äntligen.
 

Ikväll lär jag träffa flera av min svärmors kompisar. Undrar hur många gånger folk ska fråga mig hur länge jag varit gift och varför jag inte har barn? Någon som vill komma med en liten gissning? -.-  Håller på att förbereda mig själv mentalt inför kvällen. Det är vid sådana tillfällen jag önskar att jag inte var nykterist. 

Kommentarer
Lin säger:

Förstår att dagen varit jobbig.. Och såna kommentarer är inte direkt roliga att höra... Du vill inte förklara läget då? Då får du ju förhoppningsvis förståelse och slipper såna frågor från henne... Kram!

Svar: Ja, det kan ju vara en bra idé. För innan har jag bara hintat och sagt: "Ett barn kommer när det kommer" och hon vet att vi inte skyddar oss, så hon borde i alla fall inte ha den uppfattningen att jag inte VILL ha barn. Det är bara det som stör mig.
Jag tror att om R förklarar att det är på g och inget som JAG eller HAN kan styra så kanske hon kan lugna sig också. :) Kram.
Snutten

2013-02-22 | 18:06:39
Bloggadress: http://babybake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback